40 comentarii la “Tragedia de la Colectiv văzută prin ochii unei asistente medicale

  1. „Am ajuns in gang, unde m-a intampinat Adrian Despot, era ars, plin de negreala pe ochi , cara un tanar ars, a inceput sa urle la mine sa las camera si sa car oameni! M-am blocat si mi-au dat lacrimile( „ce meserie ingrata am” a fost primul gand si mi s-a facut scarba de mine). Am cautat o incuviintare de la colega reportera! Plangea! Prietenii ei erau inauntru… nu raspundea nimeni la telefon! I-am zis sa se adune, sa stea langa mine ca am nevoie de ea sa se concentreze! Am intalnit un nou coleg Junior (Alex Banu), era bine, agitat, in stare de soc, l-am luat in brate „Teo e rau!”.

    Am continuat sa filmez cum ieseau de acum ca pe banda oameni arsi pe brate! A aparut colegul de la Antena si am inceput sa filmam in tandem! Din curte a aparut un grup de oameni, localnici, cu un tanar, care parea a fi avut un tricou negru, nu am inteles care era tricoul care era pielea. I-am urmat catre locul unde l-au pus pe asfalt, cred ca era al 6-lea, al 7-lea! Aici am remarcat un trup de fata… parul roscat cu suvite de rosu mai deschis si negru mi-a atras atentia! Am ramas nemiscat in partea de sus nu mai avea haine.. ii ramasesera doar blugii pe picioare, nearsi, de la 2 palme deasupra genunchilor! Medici, asistente de la bucur resuscitau oameni 3 trupuri mai incolo! Baiatul a incepul sa aiba convulsii apoi s-a oprit inert. Am lasat camera jos i-am luat pulsul, nu mai avea! Am inceput sa-l masez si sa urlu dupa ajutor in 3 secunde un sofer de ambulanta a inceput sa faca masaj cardiac! Colega mea a venit si m-a rugat sa facem stand-up-uri! Pompieri, politisti, localnici.. mutau masini pe brate din calea salvarilor! Abia atunci am realizat piațeta era plina!

    Colegi de presa erau peste tot.. politie, pompieri, salvari cat cuprizi cu ochiii, harmalaie de nedescris, urlete… indicatii! Am inregistrat primele reactii..(voxuri) toti spuneau la fel de la o artficie… in 30 de secude…, iad…, morti…! Nu pot sa tac.. am vazut dezorganizare crunta! Structuri care ar fi trebuit sa se coordoneze nu stiau unii de altii! Era panica mare si elementul uman era coplesit de imaginea dezastrului! Intr-un final s-a insituit un perimetru … evident grija cea mai mare a politiei locale si a jandarmeriei era presa! Au iesit certuri, imbranceli! Atunci am filmat primele trupuri acoperite in totalitate de folie, de paturi, lungiti pe euro paleti! Am inteles sunt morti! Au inceput sa apara alte echipe de filmare, colegi, ne-am impartit! Am reusit sa imi dau seama trecusera 40 de minute! Piațeta era de acum un sir de ambulante care veneau-plecau! Gata iureşul a trecut! O tigara si un moment de contemplare! Wow ce DEZASTRU! Primele cifre zvonite 40 de morti 200 de raniti!! Era de acum miezul-noptii!

    Dezgustarea si revolta au pus stapanire, cata dezorganizare si ce greu s-au miscat! Nu pot sa nu remarc personalul de la Bucur care au iesit cu tot ce aveau, cu paturici de copii, cu ser, bandaje; localnicii care s-au luptat sa scoata victimele din interior, care mai apoi erau pe post de stativ de perfuzii, pe care politistii din excez de zel incercau sa-i indeparteze de victime, iar ei tineau cu indarjire perfuziile! Am plecat catre spitale! Am constatat ca imi tremura tot corpul! Colega mea dadea telefoane si se interesa de soarta victimelor! Inca eram in stare de şoc! Sunt multe imagini care nu se vor sterge din minte! Timpul le va aseza langa celelate tragedii la care am fost martor, maternitatea Giulesti, autocarul cu ucraineni de pe A2! Condoleante familiilor, forta celor ce lupta inca! HAI TEO, MUMU, BOBO.. LUPTATI! Suntem cu voi! Ne rugam! Acest text nu acuza pe nimeni, nu disculpa pe nimeni, nu creaza eroi, este pur si simplu relatarea a ceea ce am trait!”, a scris Mario Ionescu, pe Facebook.

  2. Trei membri ai formatiei Goodbye to Gravity – Andrei Galut (voce), Alex Pascu (bas) si Bogdan Enache (tobe) – se afla inca internati in spitalele din Bucuresti. Cei doi chitaristi ai formaţiei – Vlad Telea si Mihai Alexandru – au murit.

  3. Adrian Rugina este un nume important pentru toti cei care apreciaza genul de muzica folk metal. Sunetist al trupei Bucovina, fondata in anul 2000, si membru al trupei Bucium, una dintre cele mai indragite formatii de folk metal din industria noastra muzicala, barbatul era prezent la toate evenimentele muzicale importante.

    In trecut, a fost si membru al trupei Teuton, iar multa lume il stie de la evenimentele pe care le organiza.

    Nu a putut sa rateze concertul celor de la Goodbye to Gravity, trupa pe care o sustinea si cu care era prieten. De altfel, cu cateva ore inainte concertului, trupa Bucium, din care facea parte Adrian, a postat un mesaj pe Facebook, in care ii indemna pe toti cei care sunt in Bucuresti sa participe la eveniment.

    „Credeti-ne pe cuvant, concertul din aceasta seara nu trebuie ratat, iar albumul trebuie cumparat, pentru a exista un urmatorul. Noi le multumim pentru prietenie si suntem alaturi de ei. Sprijiniti-i in aceasta seara sau in turneul de lansare. Cu drag, Bucium”, a fost mesajul trupei Bucium postat pe Facebook cu cateva ore inainte de tragedie.

    Toti au fost insa impresionati de ultimul sau gest: desi a reusit sa iasa nevatamat afara din club, Adrian s-a intors pentru a incerca sa salveze si alte vieti. Iar asta i-a adus sfarsitul.

    „El este unul dintre eroi… A reusit imediat sa iasa teafar din club, apoi a intrat inapoi sa ajute la salvarea altor vieti, si n-a mai iesit viu. Am aflat despre moartea lui de la prietenii nostri comuni. Sunt afectata de tot ce s-a intamplat”, a declarat Sore Mihalache.

  4. Mamă a 5 copii, văduvă, angajată fără forme legale la Clubul Colectiv, a murit în incendiu ca urmare a solicitării colegei ei de a o înlocui în acea noapte. Minorii vor fi dati in grija matusii si vor primi ajutor social în valoare de 600 lei fiecare.

    „Fara forme legale lucra. Nu a fost tura ei, dar o colega a rugat-o sa vina in locul ei, pentru ca ea se simtea foarte rau. Avea cinci copii si un tata paralizat. Ea ii ingrijea pe toti. De nevoie trebuia sa munceasca”, a declarat o apropiata a femeii de serviciu.

    Soţul îi murise cu câţiva ani înainte. Dramatic.

  5. Numarul deceselor in urma incendiului de la clubul Colectiv va creste semnificativ in urmatoarea perioada, existand posibilitatea ca acesta sa se dubleze – aceasta este concluzia grupului de lucru convocat de premierul Victor Ponta duminica (01 noiembrie 2015) la Palatul Victoria.

    Din acest grup fac parte premierul Victor Ponta, vicepremierul Gabriel Oprea, Ministrul Apararii, Mircea Dusa, comandantul Spitalului Militar, Florentina Ionita Radu, prof. dr. Ioan Lascar, ministrul Sanatatii, Nicolae Banicioiu, si seful Departamentului pentru Situatii de Urgenta, Raed Arafat.

    „Din pacate, tragedia nu s-a incheiat vineri seara” , au spus la intalnire majoritatea celor prezenti.

    Raed Arafat a declarat ca persoanele care au fost în club Colectiv au inhalat inclusiv cianura.

    Doua tinere au pierdut lupta pentru viata duminica dimineata: una s-a stins la Spitalul Bagdasar-Arseni, cealalta la Spitalul de Arsi. Pentru ceilalti raniti internati fiecare ora de supravietuire este un triumf, spun medicii, intrucat starea celor cu arsuri pe o mare suprafata din corp sau cu plamanii distrusi este extrem de fragila.

    Peste noapte doua dintre tinerele ranite in incendiu n-au mai rezistat. Ranile adanci pe piele si pe caile respiratorii le-au doborat si in zori, ele au pierdut lupta pentru viata. Una dintre tinere, internata la Spitalul de Arsi avea numai 25 de ani. Cealalta victima s-a stins de dimineata, la spitalul Bagdasar Arseni: avea 31 de ani.

    Numărul decedaţilor a ajuns la 29. Previzionez că vor depăşi 40. Este atâta suferinţă, atâta durere, atâtea lacrimi încât mă întreb cu amărăciune: Ce ar trebui să se mai întâmple în ţara asta pentru ca românii să se trezească şi să ceară într-un glas să se facă dreptate, să lupte împotriva corupţiei?

  6. Povestea morţii Karinei, tânăra din Câmpina care şi-a găsit sfârşitul în Club Colectiv din Bucureşti

    Cadavrul tinerei Carmen Irina Opriţă, cunoscută prietenilor drept Karina, a fost găsit, alături de cadavrele altor două tinere, în grupul sanitar al clubului.

    Cel mai probabil, fetele au fugit din calea flăcărilor, însă WC-ul nu avea nicio fereastră, ci doar o gură de vizitare care nu a făcut faţă fumului puternic.

  7. Doctorul Yarom Shoham, venit din Israel pentru a ajuta la tratarea victimelor incendiului din clubul Colectiv, a declarat, pentru MEDIAFAX, că nu a văzut „o asemena tragedie” în toată cariera sa.

    „Nu am văzut o asemenea tragedie în toată cariera mea, nu aşa. (…) Imediat ce am auzit de incident ne-am oferit ajutorul. Era nevoie de ajutorul nostru şi de asta suntem aici. Am ajuns aici azi noapte”, a spus doctorul, care acum îi ajută pe medicii de la Spitalul Bagdasar.

    „În aceste condiţii este foarte greu pentru mine să spun ce cred că se va întâmpla cu aceşti pacienţi. Ştiu că sunt trataţi foarte bine aici, iar echipele din spital fac o treabă minunată şi muncesc foarte eficient non-stop pentru a trata aceşti pacienţi şi toţi sperăm să obţinem cele mai bune rezultate”, a spus dr. Shoham.

  8. Costi Ignat, un membru al Monarchy Band, a murit în incendiul de la clubul Colectiv.

    Institutul Naţional de Cercetare pentru Sport scrie pe pagina de Facebook a acestuia: „Institutul Naţional de Cercetare pentru Sport anunţă cu durere trecerea în nefiinţă, în evenimentul de vineri de la Clubul Colectiv, a dragului nostru coleg Constantin Ignat, un cercetător rebel care a pus pasiune în tot ceea ce a făcut. Condoleanţe familiei”.

    Costi Ignat avea 40 de ani, a fost membru al formaţiei Teuton şi cânta în trupa Monarchy Band. În trupa Teuton a fost coleg cu Adrian Rugină, mort şi el în incendiul de la Colectiv.

    De asemenea, chitaristul Iulian Rob şi basistul Marian Leusteanu, membri ai formaţiei Monarchy, au fost răniţi şi ei în incendiul de la Clubul Colectiv. Apropiaţi ai acestora au scris pe Facebook că, în vreme ce Iulian Rob „se luptă să revină”, Marian Leuştean a suferit arsuri uşoare.

  9. IML a identificat toate cadavrele şi a publicat o listă cu cei care şi-au pierdut viaţa pănă la data de 01 noiembrie 2015. Aceştia sunt:

    1.Ruşitoru Marius Ștefan
    2.Hamed Ştefan
    3.Ioniţă Cătălina
    4.Simion Alexandru
    5.Epure Anda Ioana
    6.Vulc Maria
    7.Florea Valentina
    8.Opriţa Carmen Irina
    9.Matei Gabriel
    10.Palada Radu
    11.Nelu Tilie
    12.Ţelea Vlad
    13.Enache Diana
    14.Baldovin Nicoleta
    15.Tripa Ioan
    16.Georgescu Paul Alexandru
    17.Rugină Adrian
    18.Ignat Constantin
    19.Laurenţiu Varlam
    20.Alexandru Mihai
    21.Ion Maria
    22.Fieraru Valentin
    23.Vieru Mihaela
    24.Buca Petre Andrei
    25.Petre Claudiu
    26.Stan Simona Livia
    27.Tănăsoiu Monica
    28. Gheorghe Liliana
    29. Voicu Mimi
    30. Alexandra Matache

  10. Un tată devastat îşi plânge suferinţa fără margini în curtea IML: „Ieri aveam o fată arhitect, azi am o foaie cu un număr”. Atât a mai avut putere să spună.

  11. Declaraţia unui tânăr care s-a dus în club sâmbătă seara deşi se propusese pe facebook să boicoteze cluburile măcar pentru o noapte

    „Crezi ca e bine sa fie inchise? Tu ce zici? solidaritate cu? Ce legatura are? E o isterie nationala, fiecare trebuie sa raspunda pentru ce face, da?! Este acum o… Se vaneaza vrajitoare, se trimite ANAF-ul, se fac controale. O sa fie ca la romani vreo saptamana.

    A murit motociclistul ala. A trebuit sa moara ala! Strazile sunt praf, da?! Primariile sunt conduse de niste borfasi, lumea doarme in front, pensiile au fost taiate si lumea s-a uitat la telenovele”, a spus un alt tanar, foarte revoltat.

  12. Potrivit datelor de la Registrul Comerțului, Alin Anastasescu este fondatorul clubului Colectiv și deține 47% din actiunile societatii Colectiv Club SRL alaturi de Paul Catalin Gancea – 30% si Costin Mincu – 23%.

    Firma luase fiinta pe 6 octombrie 2014 si avea doar 5 angajati!

    „S-a început o anchetă penală la Parchetul Capitalei pe care am preluat-o. Este începută urmărirea penală cu privire la faptele de omor calificat și distrugere calificată. Urmează să intrăm pentru a putea face cercetarea la fața locului”, a declarat Tiberiu Nițu, procurorul general al României.

  13. Biochimistul Augustin Ofiţeru a vorbit, în exclusivitate, la Antena 3, despre incendiul din Club Colectiv şi a explicat de ce s-au produs atâtea victime, într-un timp atât de scurt.

    Principala problemă ar fi folosirea unor materiale necorespunzătoare la izolarea fonică a încăperii, un banal burete fonoizolant.

    „Prin arderea acestui burete au rezultat monoxid de carbon şi acid cianhidric, două gaze care şi-au amplificat reciproc efectele. Acidul cianhidric este extrem de toxic, în prezenţa sa fiind oprită respiraţia celulară, prin inhibarea unei enzime” a explicat Augustin Ofiţeru.

  14. După scoaterea victimelor din club, în interior au rămas haine, genţi, ghete, pe canapele şi pe jos, dar şi zeci de telefoane care sunau întruna, a declarat, pentru agenţia Mediafax, unul dintre salvatorii care vineri seară s-a dus voluntar să dea o mână de ajutor.

    „Când am ajuns eu, erau peste tot cei cu arsuri mai superficiale, iar la intrarea în club erau zeci de victime inerte, scoase de colegii mei. De acolo trebuia să îi preluăm noi. Cei care au acţionat în interior îi scoteau afară imediat ce îi găseau, fără să ştie dacă mai erau sau nu în viaţă. Erau şase sau şapte echipe înăuntru, de câte două sau trei persoane, şi îi scoteau unul după altul. Când am ajuns eu, în faţa clubului erau scoase şi întinse pe jos cel puţin 20 de victime”, a povestit bărbatul.

    „Toţi cei pe care a trebuit să îi verificăm rapid, după ce erau scoşi la intrarea în club, nu mai erau conştienţi. Erau arşi. Am găsit o fată care cred că a avut o bluziţă mai sintetică pe ea şi se topise pe ea, se vedea cum era prinsă de piele, şi mai avea sutienul. Bluza nu a ars, pur şi simplu s-a topit pe ea de la temperatura aia. Un altul era în pielea goală. Mai avea doar chiloţii pe el. Nu ştiu ce s-a întâmplat şi cum ajunsese aşa. Era o imagine de groază. Ca într-un film de groază: care arşi, care dădeau din câte o mână, dar de fapt erau nişte spasme, la nas şi la gură toţi aveau funingine”, a spus salvatorul.

    El mai povesteşte că, după un timp, nu mai aveau tărgi cu care să transporte răniţii către ambulanţe.

    „La un moment dat am rămas fără targă şi am fugit din ambulanţă în ambulanţă şi abia am găsit una. Iar după ce am cărat victima cu targa am constatat că nu mai erau ambulanţe goale, nu aveam unde să îl băgăm. Deschideam uşa şi nici nu apucam să întrebăm că ni se spunea: nu mai avem loc. L-am lăsat acolo cu un băiat (salvator – n.r.). L-am întrebat dacă a făcut cursul de prim-ajutor şi i-am zis să stea pe el (să-l resusciteze – n.r.) şi am plecat înapoi. I-a făcut masaj cardiac până a venit ambulanţa. Nu mai ştiu când a venit să îl ia, dar ştiu că trăia. Era clar în stare gravă, dar se vedea că trăieşte. Mai ridica câte o mână. Pe cei care îi vedeam că nu mişcă şi nu mai au puls, îi dădea într-o parte”, a spus bărbatul.

    Acesta a povestit că la un moment dat au ajuns şi jandarmii şi au început şi ei să îi preia pe cei grav răniţi.

    „Noi nu mai făceam faţă. Eram puţini care puteam să preluăm dintre ei. Din momentul în care au venit şi jandarmii, în 10 minute am terminat trierea. Cum îl scotea pe câte unul, veneau cinci – şase inşi cu boxpaletul şi îl luau”, a mai spus el.

    Pe lângă lipsa tărgilor, o altă problemă a fost faptul că zona era greu accesibilă şi maşinile de intervenţie ajungeau cu greu la victime.

    „Dar lucrurile s-au aranjat uşor-uşor. Medicii când veneau, luau pacientul şi plecau. Nu mai stăteau. Se mai uitau eventual câte puţin şi la alte victime, dar nu mai aveau timp. Cum vedeau o targă în maşină, închideau uşile şi plecau”, a mai spus salvatorul.

    Acesta a povestit că a intrat în interior foarte târziu, când a primit echipamentul, pentru a se asigura că echipelor de salvatori care au scos răniţii nu le-a scăpat nicio persoană.

    „Era un fum dens, un miros greu. Am încercat să intru şi fără mască, dar nu am putut să stau nici măcar un minut şi eram aproape de intrare. De la buretele acela era un fum negru, negru şi dens. Nu aveai nicio şansă să rezişti fără mască. Am intrat ulterior să verific dacă nu a mai rămas cineva după bar, într-o încăpere mică din spatele barului, un fel de depozit al lor. Ne-am uitat sub scenă, ne-am uitat peste tot. Prin club erau geci, telefoane. Pe o boxă de acolo erau o grămadă de telefoane şi sunau într-una. Sunau rudele. Am văzut pe unul că suna ‘Naşa’. Pe toate canapelele erau genţi, haine, pe jos erau o gramadă de alte lucruri”, a povestit bărbatul.

    El a mai adăugat că, din câte a reuşit să vadă, a ars doar partea de sus a clubului.

    „Din ce mi s-a părut mie, pe tavan erau nişte grinzi din lemn şi sub ele era burete. Grinzile nu au apucat să ardă, dar a ars buretele ăla”, susţine salvatorul.

    Acesta a recunoscut că incidentul de vineri seară a fost cel mai grav la care a participat.

    „Cred că e genul acela de eveniment care ţi se întâmplă o dată în viaţă”, a concluzionat el.

  15. Pana acum sunt 30 de morti…si se pare ca vor mai muri.
    Omor calificat?Mi se pare prea mult.Adica sunt criminali in serie?
    De 10-11 ani nu am mai fost in cluburi.Nu imi plac bataile.Mereu ieseau batai.Dar sa ma gandesc ca se poate produce un incendiu intr-un club nu aveam cum sa ma gandesc.Ma mai pot gandi ca se poate prabusi un tavan fals…de la vibratii,de la basi.

  16. Art. 189 – Omorul calificat

    (1) Omorul săvârşit în vreuna dintre următoarele împrejurări:
    a) cu premeditare;
    b) din interes material;
    c) pentru a se sustrage ori pentru a sustrage pe altul de la tragerea la răspundere penală sau de la executarea unei pedepse;
    d) pentru a înlesni sau a ascunde săvârşirea altei infracţiuni;
    e) de către o persoană care a mai comis anterior o infracţiune de omor sau o tentativă la infracţiunea de omor;
    f) asupra a două sau mai multor persoane;
    g) asupra unei femei gravide;
    h) prin cruzimi,
    se pedepseşte cu detenţiune pe viaţă sau închisoare de la 15 la 25 de ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.
    (2) Tentativa se pedepseşte.

    În speţă, au murit până acum 30 de persoane şi cred că numărul lor va depăşi 40, de aceea este omor calificat conf.lit.f.

    Mai mult, aici a existat şi praeterinteţia deoarece patronii clubului, deşi ştiau că sala nu poate rezista unui show pirotehnic desfăşurat în interior întrucât nu aveau niciun fel de izolare ignifugă, nici amenajări anti-incendiu, ar fi putut prevedea eventualul incendiu dar n-au crezut că se va întâmpla! Făptuitorii sunt consideraţi vinovaţi pentru rezultatul produs în urma arderii stâlpului capitonat cu buretele uşor inflamabil şi spălarea anterioară a tavanului cu soluţii inflamabile – acţiuni ce au produs ulterior rezultatul dramatic! S-a mers pe conceptul tipic românesc „Las-o, bă, că merge-aşa!”

  17. Va scriu pentru ca am reusit sa ies la timp din Colectiv si am vazut toate operatiunile smurdului, pompierilor, salvarii, jadarmilor si politistilor. De-asta am convingerea ca intr-o situatie de amploare (un cutremur de peste 7 grade, sa zicem), vor pieri incredibil de multi bucuresteni. Daca veti actiona ca acum, la un an dupa ce n-ati reusit sa gasiti supravietuitorii accidentului din Apuseni, pe cei din lacul Siutghiol, singura sansa este sa plecam toti, absolut toti din tara asta. Sa ramaneti singuri, sa va plimbati in liniste printre mormanele de moloz si polistiren din ruinele Bucurestiului.

    Citesc peste tot despre mobilizarea exemplara a fortelor de interventie si-mi vine sa urlu: care mobilizare? nimeni nu a stiut ce sa faca, haosul intre pompieri, smurd si salvari a fost mai mare decat in randul oamenilor care au reusit sa iasa la timp. Cei mai multi dintre supravietuitori au fost scosi de cei iesiti in prima linie, nu de pompieri.

    Asadar va intreb deschis si astept un raspuns detaliat: ce-o sa faceti, care sunt pasii in cazul unui cutremur si cum va pregatiti oamenii – atat cei care intervin in situatii de urgenta cat si pe noi, cetatenii. Cum pregatiti invatatorii si copiii din scoli. Pe cei din institutii publice, pe cei din blocurile si casele vechi, pe turistii care se ingramadesc cu miile in hrubele din centrul vechi.

    Stiu, sunt foarte multi; singura sansa este sa incepeti de azi. Au fost mai putin de 200 de raniti si toate spitalele din bucuresti (oras de peste 2 milioane) au fost coplesite?? Nu exista sange, plasma, medicamente specifice. Ce-o sa fie cand vor fi mii? Dar zeci de mii? Foarte multi traiesc in blocuri de peste 50 de ani, toate predispuse prabusirii. Doar ei sunt zecile de mii.

    Mai jos descriu ce s-a intamplat pas cu pas in seara de vineri cu noi si cu voi. Hotarati singuri daca v-ati mobilizat exemplar.

    In club nebunia a inceput exact asa cum a declarat toata lumea: focul s-a intins de la o flacara de cativa centimetri si a urcat la tavan in cateva secunde. In primul moment parea ceva minor, vocalul trupei a cerut un extinctor. A aparut imediat un bodyguard cu un tub de dimensiunea stingatoarelor de masina. A imprastiat un fel de spuma de ras intr-un jet penibil care nici macar n-a ajuns pana la flacara. S-a lasat pagubas in urmatoarea secunda, noi am inceput sa cautam iesirea. Desi eram relativ aproape, surpriza: usile erau deja blocate de oameni, eu reactionasem lent. Spatiul de intrare in club este un vagon de santier, metalic, pe laterala caruia este decupata usa dubla de pvc/termopan. Doar una dintre usi era deschisa, insa a doua a cedat repede. Am reusit sa ies chiar cand valul de fum negru, fierbinte, s-a repezit spre noi. Din spate s-a auzit un bubuit, cineva a strigat “o sa explodeze, fugiti!”. Eram deja afara. Trei dintre prietenii mei, si ei. M-am indreptat spre curtea mare sunand la 112 (ora 22:33). De data asta surpriza buna: stiau deja, pompierii sunt pe drum. Mi-am cautat din priviri prietenii.

    Pana in momentul acesta nu-mi parea nimic foarte grav. Apoi m-am intors la intrarea in club. O mare de trupuri in vagonul metalic din care ieseau maini intinse. Cativa oameni trageau de ele. Prietena care iesise ma intreba disperata daca i-am vazut sotul, daca iesise. Nu, nu il vazusem.

    Am inceput sa trag si eu de maini. “Ne rupeti picioarele, nu mai trageti”. Oamenii erau cazuti in multe straturi, cu picioarele prinse jos. Cu greu reuseam sa extragem cate unul si-l puneam cativa metri in spate. In curand spatiul s-a umplut, am inceput sa-i punem in laterala. Cineva m-a rugat sa caram o fata pana in curtea mare. Inca niciun pompier, nicio salvare. Aparusera doi politisti, li se striga “unde sunt pompierii”. Se auzeau sirene, cineva striga “s-au ratacit pe drum!” (nu stiu daca asta e un adevar, multi au spus asa – e complicata intrarea in clubul asta). I-am rugat pe cei 2 politisti sa puna mana sa ajute oameni: noi nu avem voie, pompierii fac asta.

    Am dat un sms sotiei plecata din Bucuresti (ora 22:50), gandindu-ma ca raman fara baterie si o sa auda stirile mai tarziu. “Sunt ok, nu-ti face griji daca o sa vezi stirile”. Am folosit toata seara reperul minutului cu sms-ul.

    La intrare mainile intinse erau acum negre. Si fierbinti.

    Cand ii scoateam unii aveau gura plina de sange, nu stiam decat ca misca toti. Unui baiat pe care il scosesem afara inca ii ardeau hainele si parca nu vedeam asta. Cineva a inceput sa i le rupa.

    Cativa incercau sa sparga fara succes lacatele de la usa laterala a vagonului de fier.

    Dupa inca un drum in curtea mare a aparut masina de pompieri si in curand 2 salvari. Cativa au inceput sa intinda furtune. Salvarile au fost imediat coplesite, sa vina multe, sa vina mai multe. Nu veneau, accesul e dificil. Sa-i ducem in strada, a strigat cineva inspirat si operatiunea a inceput instantaneu. Mutau oameni din curtea mica in rondul de la Maternitatea Bucur. Acolo erau deja cateva salvari si smurd. Toti insa au ramas acolo, blocati si nauciti, nestiind cum sa procedeze – accesul e dificil. N-a iesit nici macar o targa din smurd sa alerge spre intrarea clubului atunci, nici una. Toti din masinile astea se-nvarteau panicati asteptand ordinele haotice. Noroc ca oamenii aduceau in viteza raniti si salvarile au inceput sa-i preia.

    Repede inapoi. Doi pompieri foarte tineri isi pusesera mastile sa intre. Au iesit insa destul de repede si au inceput sa se dezechipeze. “ Ce faceti, e plin de oameni inauntru. Nu mai avem oxigen. Luati alte butelii. Nu avem, trebuie sa vina.”

    Aici ar trebui sa fac o pauza de 100 de ani. Cati oameni or fi murit pana sa vina ceilalti pompieri cu alte butelii?

    La al doilea drum in strada caram un tip corpolent impreuna cu alti 2. L-am pus langa roata din spate a unui smurd si am fugit inapoi. Cativa jandarmi au blocat gangul, cred ca ceilalti 2 au trecut printre ei, eu nu. S-a facut cordon, a inceput mobilizarea. M-am intors langa smurd, un pompier ii facea masaj cardiac tipului corpolent si chel. “Ai nevoie de ceva? Un balon, ar trebui un balon”. Urmatoarea salvare era la 2 metri, am cerut un balon. A venit o asistenta/medic repede si l-a schimbat. Avea parul castaniu prins intr-o coada lunga, actiona rapid si exact. E salvat, mi-am spus.

    Incepusera sa vina foarte multe ambulante, jandarmii faceau perimetru incercand sa scoata privitorii din strada, se umpluse de televiziuni. Trecuse peste jumatate de ora. Inauntru nu stiu daca mai traia cineva. “Probabil nu era nimic de facut, s-a intamplat atat de repede totul incat nu avea nimeni ce sa faca.” Asta spun multi oameni care au fost acolo.

    Am sunat unul din prietenii cu care iesisem. Statea aproape, fugise sa ia haine, o patura, apa. Brusc, mi-a venit o idee. Cu o ora mai devreme taxiul ma adusese gresit la concert, la capatul strazii. Auzisem muzica din strada, vazusem niste geamuri. Am fugit acolo, pe Tabacarilor, unde erau parcate 2 masini de pompieri. Langa ele probabil soferii. “Ce faceti, de ce stati, sunt geamuri inspre strada. Sunt blocate, am incercat”. Nu-mi venea sa cred, m-am dus spre geamuri. Erau blocate cu bca pana in partea de sus unde era o gura de ventilatie. Bca-ul acela care zboara la un ciocan, mi-am spus. N-am inteles pana acum de ce acele geamuri imense n-au fost eliberate de bca si folosite ca intrare in club. Sunt in strada, nu poate fi invocat accesul dificil.

    In piata era acum nebunie. Pompieri, smurd, ambulante, vanzoleala. Jandarmii facusera cordon. Aparuse o masina de pompieri – centru de comanda, m-am oprit vizavi de ei. “Pregatiti centrala, care e codul? 131 sau 141? E 131”. Deschid usi, apasa butoane, invart 2 foi A4. Dupa cateva minute: “Baai, e 141, am primit eu sms acum”. (poate eu am inteles gresit numerele, voi insa sper ca ati priceput situatia). 15 metri mai incolo, langa roata din spate a unui Smurd, cineva punea cearsaful alb peste un tip chel si corpolent.

    De la inca 100 de metri, prietena care-si cauta sotul ne-a dat prin telefon prima veste ingrozitoare. Am aflat inca una abia a doua zi.

    Ne-am reintalnit afara peste minute bune. Venisera si parintii lui si alte 2 prietene. Blitzurile si microfoanele ciuguleau din ei fara mila. Am plecat de acolo sa putem sa ne privim ingroziti in liniste.

    La 4.10 treceam pe jos, spre casa, pe langa gardul Casei Poporului. Macarelele de la Santierul Neamului erau puternic luminate. Nu se poate, mi-am spus, asa trebuie sa fie noaptea, luminate. Apoi am auzit voci, indicatii de santier, nu fantasmam, se lucra.

    Ei bine, vreau un raspuns si la intrebarea asta: la ce spital, scoala, autostrada se construieste si noaptea in tara asta?

    Nu vrem demisia, probabil o sa vina altii si mai nepregatiti. Ati fost acolo si ati vazut. Vreau sa raspundeti la intrebarea de la inceput:

    Ce-o sa faceti, care sunt pasii in cazul unui cutremur si cum va pregatiti oamenii – atat cei care intervin in situatii de urgenta cat si pe noi, cetatenii. Cum pregatiti invatatorii si copiii din scoli. Pe cei din institutii publice, pe cei din blocurile si casele vechi, pe turistii care se ingramadesc cu miile in hrubele din centrul vechi.

    Multumesc pentru raspuns,
    Adrian C.

  18. Patronii de la Colectiv urmează să fie inculpati pentru savarsirea infractiunii de … omor din culpa!!!! Omor din culpa soldat cu 30 de morti (pana acum) si zeci de raniti dintre care multi vor ramane handicapati pe viata?

    Incredibil! Desi acordasem un minimum procent de credibilitate procurorului de caz, constat ca am fost credula mizand pe dimensiunea complexa, tragica si uriasa a cazului excluzand mult prea usor moralitatea profesionala a organelor de cercetare si nu numai. Procurorul impreuna cu sleahta de corupti din capul statului lucreaza pe rupte la minimalizarea raspunderilor penale in ciuda faptului ca tragedia a cutremurat o lume intreaga. Asta este o NOUA DOVADA A CORUPTIEI SISTEMICE in care profesionistul demonstreaza vadit ca n-are rusine, respect fata de victime si familiile acestora, n-are demnitate, integritate si verticalitate. Prin musamalizarea faptelor, grupul infractional organizat de insasi statul roman calca in picioare pentru a doua oara sufletele supravietuitorilor dar si pe cele ale tinerilor romani care mai aveau o speranta in schimbare!

    In mod impartial, patronii clubului trebuiau sa raspunda pentru OMOR CALIFICAT – asa cum anuntase initial procurorul general al Romaniei, Tiberiu Nitu – deoarece „neglijentele” lor au fost savarsite cu stiinta si au produs decesul a mai mult de 2 persoane, in plus avem in speta si praeterintentia ( o forma mixta de vinovatie ce consta in suprapunerea unei culpe peste o intentie directa; infractorul putea si trebuia sa prevada rezultatul faptelor sale ori il prevede dar nu-l accepta, adica s-a complacut in dictonul neaos „Las-o. ba, ca merge-asa!!!).

    Doamna Violeta Maria Naca, asistenta medicala ajunsa la clubul Colectiv in a doua ambulanta, a fost sunata ieri seara de cineva „sus pus” care a amenintat-o in fel si chip pentru ca si-a permis sa descrie evenimentele. Este foarte speriata, plange incontinuu si se teme pentru viata ei. Solicita ajutor si sprijin de la jurnalisti.

    De aseara pana azi la ora redactarii acestui comment n-am auzit nicio stire legata de situatia d-nei asistente, la nicio televiziune, desi in urma cu 2 zile, la toate jurnalele, se citeau pasaje intregi din povestea ei cutremuratoare!

    Asta inseamna presa, asta inseamna manipulare. Toti jurnalistii se folosesc de oameni – subiecti principali de conjunctura – iar atunci cand acestia au nevoie de sprijin, sunt ignorati fara remuscari. Vezi si cazul „Rarinca”. Gata, abandonat definitiv. Important a fost subiectul, in special „Sprancenata” de la ICCJ, in niciun caz OMUL SI DRAMA SA!

    Jurnalisti vanduti pe 2 arginti ce sunteti! (PS: Scuze pentru exceptii. Stiu ei care sunt aceia!!!)

  19. Suntem o tara de sclavi.
    Ne-au vandut toti politicienii de dupa 1990.
    Da, suntem sclavii tuturor, nici noi nu mai stim cati stapani ne biciuie spinarile incovoiate
    de suferinta, foame, frig, saracie, boala…

    Traim in tara in care copiii ne sunt mancati de caini in timp ce ai vostri se plimba-n strainataturi pe banii furati de voi din bugetul statului!
    Traim in tara in care ne mor copiii in haznalele din curtile scolilor „europene” in timp ce ai vostri se lafaie-n luxul scolilor pariziene, londoneze, americane… platite tot din banii furati de voi din bugetul statului.
    Traim in tara in care ne mor motociclistii deschizatori de drumuri pentru „coloane oficiale”! Ei isi rup gatul in gropile drumurilor voastre proaste dar cele mai scumpe din lume, pentru ca voi va grabiti sa ajungeti rapid de la nevasta la amanta, de la bar la restaurant, de la meci la chermeza, in timp ce copiii vostri defileaza in limuzine de sute de mii de euro desi salariile cumulate ale familiilor voastre nu pot cumpara nici macar volanul acelei masini!
    Traim in tara in care ne ard bebelusii in maternitati in timp cei ai vostri se nasc in strainatate sau in spitale private de lux. Vinovati? Doar portarul si asistenta, in rest… nicio remuscare.
    Traim in tara in care au inceput sa ne arda si tinerii de vii, ca intr-un crematoriu nazist, in timp ce copiii vostri se distreaza in baruri de lux in care ai nostri nu-si permit sa cumpere nici macar o bere! Nici acum n-aveti vreo remuscare!

    Romani, cat mai indurati?

  20. Si totusi nu e omor calificat,cum declarase initial procurorul general.:))
    Mi-a dat dreptate.Toti jurnalistii minteau ca e omor calificat.
    Dar sunt cam multe ucideri din culpa si vatamari corporale din culpa si s-ar putea transforma in inchisoare pe viata.Asta e noul cod penal….facut de neocomunisti.
    Daca administratorii erau in club si mureau,cine mai raspundea?Ii asteapta pe ceilalti doi din formatie sa-si revina?Aaaaa,mai e o femeie de 38 administratora.Piedone nu e pe lista retinerii,asa ca nu va fi nici
    S-au mai aruncat artificii si in alte spectacole,insa nu au ajuns in stalpul imbracat in burete.
    Administratorii nu au facut-o pentru bani,ca intrarea a fost libera.
    As putea spune ca nici in cazul politistului lovit mortal de masina turcului nu a fost omor calificat.Daca as fi judecator,as da achitare la in cazul turcului la „omor calificat”.L-as baga dupa gratii pentru celelalte infractiuni mai usoare.Daca procurorul mergea pe ucidere din culpa,il condamnam si pentru aia.

  21. Daca suntem procurori,judecatori,etc,nu trebuie sa reactionam emotional si la presiunea unor jurnalisti iresponsabili,care cer arestare preventiva.Stiu ca e ingrozitor sa vezi un om care este la un pas de moarte,cu carnea arsa si care se desprinde de pe el.
    Ar trebui sa se interzica artificiile si in sali…in mod sigur pompierii nu ar da autorizatie cuiva care spune ca in clubul sau vor fi spectacole cu material pirotehnic.

  22. Un avion se prabuseste cu 300 de pasageri,din vina pilotului.Pilotul scapa sa zicem,desi e imposibil.E ucidere din culpa sau omor calificat?

  23. Intre timp eu mi-am schimbat complet viziunea.
    Nu numai ca este omor calificat dar este si cu premeditare!!!
    Evident ca altul va fi rezultatul justitiei.
    Aici lucrurile sunt mult mai grave decat par.
    Din nou au murit romani nevinovati pentru a-si satisface unii placerea puterii! Cutremurator.

  24. Daca nu erau artificiile alea,nu era nimic.Sau daca erau artificii,trebuiau pozitionate bine.E greseala.
    Este a treia nenorocire ca dimensiune dupa Balotesti si autobuzul cu muncitori cazut intr-un canal plin cu apa.
    Tara asta trebuie sa fie condusa de procurori si judecatori…poliicienii sa dispara.Nu mai e nevoie de ei.Deja pe Kovesi strada o vrea premier.
    De fapt totul e o mascarada si cu mitingurile astea.In spatele lor este un avocat.Vrea si el sa isi faca partid…de tehnocrati.Pai daca e partid,automat inseamna politica.
    Daca nenorocirea asta se intampla dupa alegeri,nimeni nu demisiona.Manifestantii erau stropiti cu apa de pompieri,sau batuti de jandarmi.
    Politicienilor nu le pasa de tara,ei vor sa castige alegerile.Ponta are onoare….ce sa spun?Si Oprea,Piedone au onoare.Onoare exista doar la alegeri.

  25. Artificiile contin cumva compusi chimici precum dioxid de azot, acid cianhidric, toluen şi xilen?
    Din acest motiv n-ar fi exclus sa moara si unii dintre cei care au scapat initial cu viata si nearsi.
    Ei sunt nearsi exterior dar e posibil sa aiba plamanii afectati.
    Asa a murit unul dintre ei: era bine-mersi si dupa putin timp a lesinat. A fost dus la spital unde a murit destul de repede pentru ca … avea plamanii arsi, in rest… nicio problema!

  26. Arşi în 10 secunde (Ziaristi online)

    “La ora 22:32:16, imediat după ce artificiile s-au stins se observă cum spaţiul dintre stâlpul de susţinere al imobilului şi scenă rămâne în continuare luminat, iar lumina creşte foarte repede în intensitate acoperind o suprafaţă tot mai mare;
    Astfel, la ora 22:32:26 se observă, de fapt, cum tavanul situat între stâlpul de susţinere al imobilului şi scenă arde, iar din acesta încep să cadă bucăţi incandescente;” (Din Referatul Procurorilor după vizionarea înregistrărilor din Clubul Colectiv)

    “Incendiul s-a propagat foarte ciudat. N-au fost artificii profesionale, scânteile au ajuns pe un stâlp. Ventilaţia era pornită, focul a ajuns la tavan. Când a ajuns la tavan, focul s-a răspândit cu mare viteză.” – Marian Leuşteanu, basistul formaţiei Monarchy (Sursa: RTV)

    “Au murit ca la Auschwitz”
    “Practic, cand au venit pompierii nu au avut ce sa stinga. S-a transformat acea incinta intr-un crematoriu in care acele persoane au fost carbonizate, ca o camera de gazare, deci cu o mixtura in care in permanenta mai apar alte substante care fiecare dintre ele poate ca le-am putea contracara, dar impreuna nu stie nimeni ce se poate face cu ele”, a declarat prof. dr. Dan Enescu, directorul Spitalului “Grigore Alexandrescu” la Ambasada Franţei. El a mai spus ca distructiile care apar sunt deosebit de grave, au efecte la distanta, evolutive. Medicul a mai precizat ca una dintre fetele care a ajuns la Spitalul Universitar in seara incidentului statea pe un scaun sub observatie, nu parea sa aiba nimic, dar s-a prabusit brusc si a murit. (Sursa si alte declaratii: Nasul.tv)
    “La Colectiv, oamenii au murit precum la Auschwitz. Tinerii aflaţi în club au fost practic gazaţi cu acid cianhidric, acesta fiind folosit şi de nazişti în lagărele din cel de-Al Doilea Război Mondial, au declarat biochimiştii, citaţi în presă. Rezultatele analizei chimice, făcută de experţii de la Universitatea Politehnică din Capitală, au confirmat prezenţa acidului în gazul ucigaş. Potrivit acestora, în urma arderii buretelui fonoabsorbant, victimele n-au avut, practic, nicio şansă de scăpare.
    “O combinație de otrăvuri inimaginabilă”

    Componenţa gazului emanat de focul izbucnit în noaptea fatidică în club este extrem de complexă.

    “Dominanta în componența gazelor este reprezentată de monoxidul de carbon și imensa majoritate a pacienților, pe baza investigațiilor efectuate la internare, au demonstrat că erau intoxicați cu monoxid de carbon. De asemenea, era prezent în ordinea concentrației, în ordinea importanței: acid ciahidric, monoxid de azot, dioxid de azot, acid clorhidric, toluen și xilen. Conform comentariului colegilor de la Universitatea Politehnică, o astfel de combinație de otrăvuri pentru o ființă umană cu greu și-ar putea-o imagina cineva”, a spus Ioan Lascăr, șeful Secției de Chirurgie Plastică de la Spitalul Floreasca.

    Profesorul Dan Enescu, medic chirurg la Spitalul de copii Grigore Alexandrescu, cel care i-a tratat şi pe bebeluşii răniţi în incendiul de la Maternitatea Giuleşti, spune că tocmai această compoziţie toxică face cazul special:

    “Am avut impresia, când i-am văzut, că arată altfel decât am văzut în toată existența mea, adică era un lucru pe care nu reușeam, vă dați seama că, după 20.000 de arsuri, începi să-ți dai seama când intri în contact cu această patologie, și îți dai seama cam cum ar trebui să arate. Era ceva….am și descris, este ceva pe care nu reușesc să-l înțeleg. Era tocmai ce ați auzit adineauri, componența aceasta de intoxicație”.

  27. 55 de morti la Balotesti,50 de muncitori se aflau intr-un autobuz care a intrat intr-un canal cu apa si au decedat,acum Colectiv cu 48 de morti in acest moment.
    Nu pun razboaie, revolte….vorbesc de accidente.

  28. Deocamdata sunt 48 de morti dar si peste 160 de raniti dintre care nu se stie cati vor scapa cu viata. Este incomparabil cu exemplul tau!

  29. Colectiv…
    11 Noiembrie 2015

    E plină țara, Doamne, de pigmei
    Și pe voi vă plâng, dar și pe ei,
    Nu ați avut și n-aveți nicio vină
    Că moartea voastră nu se mai termină!

    „Guvernul meu” din umbra ei răsare,
    Mă-ntunecă lumina și mă doare
    Și din cenușa voastră cianurată
    Hidosul chip al hidrei mi se-arată…

    E prea fierbinte flacăra, prea vie,
    Mâna mea se mistuie când scrie
    Și fulgerele ard în pumnul strâns,
    Iar vremea geme-n hohote de plâns!

    „Colectiv”, ce nume dat vânzării!
    Se-ntunecă și marginile zării,
    E plină Țara, Doamne, de mișei!
    Și lacrimile dor în ochii mei…

    Nicolae Nicoară-Horia

  30. Adrian – supravieţuitor colectiv, scrie pe pagina lui de facebook:

    “Azi noapte eram in Colectiv la lansarea noului album al trupei goodbye to gravity ai caror membrii ii cunosc si imi sunt prieteni. Stiam ca se anunta un show pirotehnic dar mai fusesem la evenimente indoor cu artificii si alte efecte deci nu am avut avut indoieli in aceasta privinta.
    Au fost ceva artificii la inceputul concertului, niste artificii de tort nimic special dupa alte 30 de minute au mai fost 2 artificii la fel ca cele de tort. Stateam si beam o bere, membrii trupei au spus la misto ca avem un mic incendiu, unul din stalpi ardea usor, s-a aruncat cu bere pe el, in 2 secunde focul s-a extins la tavan, care a inceput sa arda rapid, atunci am inteles ca trebuie sa iesim repede, eram la circa 30 de metri de iesire, am alegat spre iesire. La 5 metri de usa s a produs haos si panica oamenii au inceput sa cada si sa se calce in picioare am reusit prin forta sa iesim.
    Ne-am tras in partea dreapta sa tragem o gura de aer dupa care am mers pe gang spre iesire. Pe gang era parcat un camion , era un fum gros ca de napalm ars, nu se vedea nimic, nu stiam cat mai era de mers am inceput sa trag fum nu mai aveam oxigen am reusit sa iesim tusind si cu ochii lacrimand abundent.pe gang am simtit suflul exploziei, unei fete de langa mine ii luasera foc hainele. Mi au luat 10 minute sa mi revin.
    Au inceput sa iasa oameni arsi cu hainele zdrentuite. M-am dus pe gang sa incerc sa ajut. Erau multi oameni arsi pe marginea gangului, multi oameni arsi care zaceau pe jos in fata intrarii. Usa de acces se blocase, cei ramasi inauntru bateau in usa incercand sa iasa.
    Am sunat la 112 la 10:41 mi s-a spus ca au trimis un echipaj…am injurat si le am spus ca s zeci de oameni arsi mi au facut legatura la pompieri care mi au spus ca sunt pe drum. Dupa alte 5-7 minute a aparut primul echipaj de pompieri care au vrut sa intre pe o poarta care era inchisa. Au aparut si militienii care nu stiau ce sa faca.
    Usa clubului era in continuare blocata.
    Au aparut si pompierii dupa 20-25 de minute.
    Apar toti maimutoii care iau masuri acum cand e deja f tarziu. daca ar fi venit in 5-10 minute poate victimile ar fi fost mai putine. Usa clubului a fost deschisa in interior erau trupuri unele peste altele.
    A fost carnagiu.

    Multumesc ingerilor care au fost cu mine.
    Regrete sincere pentru cei care si au pierdut viata.
    Muie autoritatilor de la primarii spagari pana la Arafat si Oprea…”

  31. Acelaşi Adrian întreabă autorităţile:

    In noaptea de 30.10.2015 m am nascut a 2-a oara. Scriu acest post pt ca sunt revoltat de mizeria prezentata in media. Acest tragic incident se transforma intr un circ, vad politicieni iesiti in fata desi cauzele producerii acestui trist eveniment au trecut prin mainile lor. Nu vreau sa vad poze cu cei decedati din respect pt durerea familiilor si a prietenilor victimelor, nu vreau sa vad mii de lumanari, nu vreau sa vad jurnalisti care si dau cu parerea. Vreau sa vad actiuni:
    1. Anchete la primaria sect 4 si a capitalei cu privire la modul in care a fost acordata autorizatia de functionare. Vreau sa aflu de ce nu se fac periodic controale cu privire la conditiile de functionare ale localurilor publice( pompieri, salvare, politie, insp de stat in constructii)
    2. De ce patronii clubului au folosit materiale usor inflamabile in amenajare, de ce nu era hidrant in club?de ce bodyguarzii si personalul clubului nu erau pregatiti pt situatii de urgenta? de ce a fost permis accesul cu mat inflamabile in club?De ce ferestrele erau zidite si cine le a permis sa faca asta? De ce iesirile de urgenta erau blocate?
    3. De ce salvarea si pompierii au ajuns dupa mai bine de 20 de minute? De ce prima masina de pompieri a gresit strada ? De ce la 112 nu am fost luati in serios cand am sunat? De ce pompierii nu erau echipati si s au echipat acolo? De ce erau dezorientati si nu stiau ce sa faca?
    4. De ce nu am fost sunat de politie pt a da declaratii cu privire la cele intamplate? Numarul meu de tel e inregistrat la 112.
    5. De ce nu ni se spune ce toxine continea fumul si ce substante chimice au fost in flacari de au reusit in cateva secunde sa arda hainele complet de pe oameni? Poate supravietuitorii ar trebui sa stie.
    6. De ce nu avem capacitatea spitaliceasca pt a primi 150 de persoane? Dar daca ar fi 1000?
    7. De ce nu se inchid toate cluburile, barurile, saloanele de nunti, salile de xonferinte pt a fi controlate daca indeplinesc normele de siguranta?
    8. Vreau sa stiu de ce tavanul a ars cu flacara albastra si emana vapori? De ce incendiul s a propagat in cateva secunde?

    Nu doresc nimanui sa treaca prin ce au trecut oamenii din colective. Nu mai vreau sa vad nici la tv astfel de stiri tragice, persoanele care sunt vinovate trebuie sa plateasca, ei ne decid soarta, sunt acolo sa ne protejeze.

  32. Andreea Sopa – supravieţuitoare Colectiv – scrie pe pagina ei de facebook

    Scriu asta, pentru ca cred ca este important ca lumea sa stie adevarul (pe care posturile de stiri il prezinta un pic denaturat) si mai sper ca poate fi unul din lucrurile care pot fi imbunatite pe viitor de dl.arafat, de smurd, de isu, de 112, de firmele de securitate…..
    Sunt unul dintre cei norocosi ca am reusit sa ies, cand am reusit sa imi recuperez respiratia, dupa cateva minute si am realizat amploarea dezastrului, ma intrebam ce sa fac ca sa ajut…o vazusem deja pe prietena mea ca suna la 112 si ma gandeam ca echipajele vor ajunge in scurt timp…la televizor au spus ca primul apel s.a efectuat la 10.32 si sunt convinsa ca foarte multi dintre cei de afara sunasera deja….la 10.41 nu venise inca nici un echipaj nici pompieri, nici smurd, nici ambulanta si am sunat si eu la 112 gandindu.ma ca poate in haosul creat nu a sunat nimeni (am ora apelului memorata de telefon)…doamna de la 112 mi.a spus sa nu ma panichez, ca se cunoaste problema si au trimis „1 echipaj de politie”!!! STUPEFACTIE!!!! Am inceput sa ii explic ca este o tragedie, un carnagiu, ca umbla oameni arsi din cap pana in picioare si cer ajutor si avem nevoie de multe echipaje, foarte multe…pompieri, descarcerari, ambulante…de.abia in acel moment mi s.a facut legatura cu altcineva sa explic exact de ce echipaje avem nevoie… DEJA TRECUSERA 10 MINUTE DE LA APELUL DECLARAT DE ARAFAT!!!) Imediat dupa a aparut prima masina de politie…2 oameni care s.au ingrozit de ce vedeau….abia dupa alte 2-3 minute a venit prima salvare si dupa alte cateva minute au aparut pompierii PE JOS fara echipamentul necesar pentru ca nu stiau pe unde sa intre in incinta de la pionierul…si ne intrebau daca stim cine ar putea avea cheia de la poarta !!!! ULUIRE!!! Mi-aduc aminte ca le.am strigat sa o sparga sa o ia dracu de poarta! Pana la urma, dupa alte cateva minute au reusit sa aduca masina in incinta…PE SCURT DUPA cca 20 MINUTE IN INCINTA ERAU O MASINA DE POMPIERI SI 2 SALVARI si s.au adus primele furtune si au intrat primii pompieri!!! FOARTE MULT!!!!! a fost un incediu care a mistuit totul intr.un minut si practic interventia de salvare s.a intamplat la circa 20 minute….probabil ca daca cei de la 112 ne.ar fi crezut la telefon ca este un incendiu grav cu multi raniti si multi blocati in interior, si ar fi trimis mai multe echipaje din prima, daca pompierii ar fi stiut pe unde sa intre in incinta si ar fi fost anuntati de dispecerat de gravitatea incendiului, mult mai multe vieti ar fi putut fi salvate!!! fiecare secunda conta vineri seara si din pacate 112 se pare ca nu a inteles asta de la primele apeluri!!! Sper ca pe viitor, in memoria celor care si.au pierdut viata, a celor raniti si familiilor lor, ceva sa se schimbe in interventia de urgenta si modalitatea in care apelurile de urgenta sunt evaluate si prioritizate!!!!

  33. Ce a vazut agentul şef principal Mihai Ionescu de la Secţia 14, unul dintre sutele de salvatori, atunci când a ajuns la Colectiv:

    “Continuau să iasă dintr- un nor negru de fum înecăcios, care te sufoca chiar şi afară, în aer liber. Nici nu puteam deosebi dacă sunt bărbaţi sau femei. Erau doar nişte trupuri negre care umblau. Fără păr pe cap, cu feţele arse, cu pielea şi carnea căzută până la os… Ca nişte zombi… Toţi ne întrebau cum arată. Ce să le fi spus?!? Îşi mai spuneau unul altuia ce răni au la faţă. Unul dintre ei stătea ghemuit pe nişte trepte şi spunea întruna, gâtuit, «Doamne, ce am păţit»? La un moment dat, şi-a pus a deznădejde mânile pe faţă, dar, când a tras palmele, pielea feţei i-a rămas în palme… Toată faţa îi era în palmele. Groaznic…”

    Mihai Ionescu are şi el copii – un băiat de 18 ani şi o fată de 21 de ani ani – şi numai el ştie cum îi privea pe tinerii cărora flăcările le topiseră gura, urechile, nasul, ba chiar şi ochii. Printre cei din Colectiv puteau fi şi ei.

    “Şi copiii mei merg la concerte, la spectacole. Cine nu ascultă o muzică bună?”. Printre oameni fără feţe şi care în loc de degete aveau doar nişte oase, poliţistul nici nu a mai avut timp să se gândească la familia lui. Era înconjurat de trupuri acoperite de o imensă rană roşie amestecată cu resturi de haine. Urlete, gemete, strigăte de ajutor şi un miros greu de carne arsă.

    “Cum să-i fi ajutat? I-aş fi luat în braţe, dar nici nu aveam de unde să-i apuc, pentru că pocnea pielea pe ei. Îmi era teamă că acolo unde pun eu mâna se ia pielea, cade carnea. Le-aş fi provocat şi mai multă suferinţă. Pe cei mai valizi îi transportam ţinându- i de sub braţe. Pe cei foarte arşi îi puneam să se sprijine în vârful degetelor de palmele mele. Aşa îi duceam, încet, la medici, timp în care ne întrebau de o mie de ori cum arată, de ce nu pot să clipească? De ce? Pentru că nu mai aveau pleoape, erau arse… dar ce să le spun?”, îşi aminteşte subofiţerul.
    Un munte de cadavre i s-a arătat înaintea ochilor atunci când a vrut să intre în club, să mai scoată supravieţuitori. La intrarea în acel blestemat container, zeci de trupuri fuseseră prinse în ghearele morţii de flăcările ucigaşe.

    “I-am luat rând pe rând şi i-am pus într-o hală, pe nişte paleţi din lemn. Focul le topise feţele, de pe unii carnea căzuse până la os şi nu mai aveau ochi. Atunci mi-au venit în minte secvenţe legate lagărele de concentrare. M-a şocat. Aşa ceva nu se poate uita”, spune subofierul.

    După ce a ajuns acasă, dimineaţă, când clubul a fost golit, a făcut trei duşuri. “Mi se părea că nu iese mirosul de ars de pe mine. Dar era, de fapt, în mintea mea”, spune poliţistul.

Opinia ta

