4 comentarii la “Curtea Constituţională a decis: Confiscarea extinsă NU se aplică asupra bunurilor dobândite ilicit înainte de aprilie 2012!!!

  1. Pe teritoriul României se întâmplă lucruri de-a dreptul îngrijorătoare. Servicii secrete ale altor state recrutează politicieni, jurnalişti şi oameni din justiţie. Afirmaţia îi aparţine deputatului Sebastian Ghiţă, membru în Comisia de control a SRI din Parlament.

    „Este evident că pe teritoriul României acţionează şi servicii secrete străine, şi partenere, şi inamice. Fac spionaj şi recrutează şi în justiţie, şi în presă, şi în politică. Sper că serviciile secrete româneşti nu vor pierde această bătălie. Serviciile româneşti trebuie să aibă capacitatea să se contrapună acestor tendinţe. Trebuie să avem o limită până la care reducem puterea serviciilor româneşti”, a declarat Ghiţă într-un interviu la B1 TV.

  2. Asta e moda in toata lumea, de unde rezulta ca specia e buna de supt de energie…si apoi omorata prin infometare, munca, epuizare… etc…nu e doar o moda pe la noi.

    Oamenii de valoare sunt incapabili sa isi faca niste reguli ale lor. ca sa nu mai dea socoteala altora…nici pe cei destepti nu ii duce capul.

    Prabusirea in gol este sub propria greutate….Mare lucru

  3. Supremația legii fundamentale ne este garantă de către Curtea Constituțională. Aceasta este unica autoritate de jurisdicție constituțională în România, este indenpendentă faţă de orice altă autoritate publică şi se supune numai legii.

    Dacă lucrurile stau chiar așa, rămâne de văzut, însă în privința Curții Constituționale dezideratul general acesta este: o instituție autonomă, aflată în afara oricărei subordonări politice, abilitată să exercite controlul de constituționalitate atunci când i se cere un aviz sau o decizie în acest sens.

    În prezent, judecătorii Curții Constituționale sunt aleși pentru un mandat de 9 ani. Acest mandat nu poate fi nici prelungit, nici înnoit.

    Constituția României prevede că trei judecători sunt numiţi de Camera Deputaţilor, trei de Senat şi trei de Preşedintele României. Altfel spus, atribuția numirii judecătorilor la Curtea Constituțională este împărțită între Parlament, puterea legislativă, și Președinte, parte a executivului. Guvernul, puterea executivă propriu-zisă, nu are niciun cuvânt de spus în această procedură, iar puterea judecătorească nici atât.

    Cred că aici avem o problemă care va trebui soluționată cu ocazia procesului de revizuire a Constituției.

    Dacă se vrea cu adevărat o democrație constituțională, România trebuie să dea aplicabilitate, concretețe, principiilor fundamentale ale statului de drept în tot ceea ce ține de esența organizării statului, iar structura Curții Constituționale nu se poate sustrage incidenței acestor principii, și mă refer aici în mod special la principiul separației și echilibrului puterilor în stat.

    Practic, la acest moment, în ceea ce privește numirea judecătorilor la Curtea Constituțională, puterii judecătorești nu i se recunoaște niciun drept, ceea ce e profund anormal, chiar absurd, având în vedere că și Curtea Constituțională nu este altceva decât o instanță națională, parte a puterii judecătorești.

    O soluție care ar putea fi adoptată pentru ca într-adevăr echilibrul puterilor în stat să fie o realitate, iar nu doar un frumos și nobil scop declarat, ar fi consacrarea dreptului adunărilor generale ale magistraților de a alege o parte dintre judecătorii Curții Constituționale.

    Nu văd de ce magistraților din România ar trebui să li recunoască acest drept în cazul alegerii membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, garantul independenției justiției, dar li se refuză o îndreptățire similară, în pofida existenței acelorași rațiuni, atunci când se pune problema alegerii unora dintre judecătorii Curții Constituționale, garantul supremației actului normativ fundamental al țării.

    Printre alte condiții pe care un candidat la funcția de judecător al Curții Constituționale ar trebui să le îndeplinească este și aceea de avea „pregătire juridică” și o „înaltă competenţă profesională”. A îngădui ca evaluarea competenței profesionale să fie atributul exclusiv al parlamentarilor, respectiv Președintelui țării, fără a permite magistraților să se pronunțe în chestiune, deși, la urma urmei, judecătorul Curții Constituționale nu este altceva decât un jurist, este o anomalie care se cere a fi înlăturată odată cu revizuirea Constituției.

    Sursa: contributors.ro

  4. Părerea mea: Ce pretenţie putem avea de la această instituţie dacă magistraţii ei sunt NUMIŢI POLITIC? Este evident că magistraţii respectivi vor decide funcţie de doleanţele partidelor care i-au numit în funcţii şi atunci despre ce constituţionalitate mai putem vorbi? O lege strâmbă produce efecte la fel de strâmbe!!! Totul este o mascaradă instituţională sub egida numelor pompoase lipsite de esenţă şi de drept!

Opinia ta

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s