4 comentarii la “Fost şef al Poliţiei Române, Ion Pitulescu: “România este un stat mafiot! Mafia gulerelor albe este mai puternică decât mafia ţigănească” ”

  1. Pingback: Fost şef al Poliţiei Române, Ion Pitulescu: “România este un stat mafiot! Mafia gulerelor albe este mai puternică decât mafia ţigănească” ” | radupopescublog

  2. ION PITULESCU: «DUPĂ CE L-AM ARESTAT PE GIGI KENT, GEORGE IOAN DĂNESCU M-A CHEMAT LA EL ŞI M-A AMENINŢAT CĂ NU MĂ VA IERTA NICIODATĂ»

    L-a arestat pe Gigi Boieru (zis “Gigi Bogatu”, primul şef al Mafiei ţigăneşti din Bucureşti; naşul lui Fane Spoitoru), l-a arestat chiar pe Fane Spoitoru (care şi-a botezat fiul la “Casa Poporului”, unde a avut numai invitaţi “pe sprânceană”: senatori, deputaţi, procurori, judecători, generali de poliţie, generali SRI etc.), a descoperit faptul că Gigi Boieru a fost director al publicaţiilor (“Vremea” şi “Totuşi, iubirea”) conduse de poetul Adrian Păunescu, a dezvăluit legăturile dintre Zaher Iskandarani şi generalul Vasile Ionel (şeful Administraţiei Prezidenţiale din perioada lui Ion Iliescu), i-a anchetat pe fraţii Păunescu, a denunţat opiniei publice că patronul de la “Sexy Club” (Constantin Constantin) era un proxenet notoriu, l-a anchetat şi i-a întocmit dosar penal lui Virgil Măgureanu, le-a întocmit dosar penal fraţilor Sile şi Nuţu Cămătaru, l-a arestat (în 1995, în dosarul SC “Sabina Product” SRL Bucureşti) pe Sergiu Băhăian, l-a băgat “la zdup” pe Gigi Kent (prietenul lui Theodor Stolojan şi iubitul jurnalistei Floriana Jucan), ca să nu mai amintim şi de faptul că timpul i-a dat dreptate şi în cazul traficantului Shimon Naor (un mai vechi “client” al său) arestat, recent, de Interpol Paris etc.

    A publicat, în 1996, la Editura “Naţional”, “Al III-lea război mondial – crima organizată” (carte cu un mare success de librărie, tipărită în trei ediţii), având pe coperta a patra o scurtă prezentare a lui Daniel Tarshys, ex-secretar general al Consiliului Europei: “Dacă crimei organizate i se permite să se dezvolte, însăşi fiinţa statului şi a instituţiilor sale democratice sunt periclitate, în mod deosebit acolo unde democraţia este încă tânără şi fragilă.” Ion Pitulescu (ai cărui principali colaboratori, la IPJ Dolj, au fost coloneii Ion Negoiţă şi George Cojocariu) este, după unii, un clasic al Poliţiei române postdecembriste, un autentic reper moral al zilelor noastre, cea mai proeminentă personalitate a instituţiei pe care, între anii 1995 şi 1997, a condus-o exemplar, cu mult curaj şi cu rezultate greu de egalat. Modestie, tenacitate, onestitate, încredere, perseverenţă – iată doar câteva din calităţile care l-au caracterizat şi-l caracterizează pe temutul Ion Pitulescu, general cu o droaie de discipoli în toate colţurile ţării, în toate unităţiile de profil ale MAI. Secretul succeselor sale pare a se ascunde în frumuseţea acestei ziceri: MODESTIA este mai importantă decât puterea sau tocmai ea, modestia, este adevărata putere!

  3. C.M.: Pe vremea cand era anchetat de PNA in dosarul Flota, Basescu acuza Parchetul de practici abuzive. Acum defileaza la brat cu acesti procurori si nu face absolut nici o schimbare.

    I.P.: Acum o sa va spun un secret pe care nu l-am spus nimanui. Eu cunosc modul in care s-a anchetat dosarul Flota. In aceasta cauza eu nu am vrut sa ma bag absolut deloc; in 1998, cand s-a reluat cazul, eu eram consilierul ministrului.

    L-au adus pe acel Bogdan de la Constanta, pe care l-au facut general; eu il gasisem implicat in niste retele mafiote si l-am dat jos, era seful Serviciului Economic de la Constanta. Mi-am dat seama ca aici se va forta nota, era o dispozitie politica impotriva lui Basescu si le-am spus asta.

    Nu ma pot pronunta asupra vinovatiei, numai instanta o poate face, dar cert este ca acolo s-a fortat nota.

    In legatura cu schimbarile, numai dosarele mele si semnalele mele daca erau luate in seama (despre Omar Hayssam, documentele sustrase de la Guvern si de multe retele mafiote in care erau implicati arabi, dosarul Jimbolia, care este strigator la cer de cate ori a fost inchis si redeschis, dosarul Bancorex, in care noi am platit peste doua miliarde de dolari, Banca Agricola), toate, dosare in care am lucrat si am pus suflet.
    (…)
    C.M.: Masuri care ar trebui sa duca, probabil, la anchetarea sau arestarea unor importanti lideri politici.

    I.P.: Categoric. De exemplu, Viorel Hrebenciuc, care a patronat toate marile afaceri pesediste. Razvan Temesan nu facea nici o miscare fara sa se consulte sau sa dea Hrebenciuc dispozitie. Il am si inregistrat dand asemenea dispozitii.

    In dosarele acelea, eu si procurorii le retinusem infractiunea de subminare a economiei nationale. De la aceasta acuza s-a ajuns la o scoatere de sub urmarire penala. Numai in acel dosar George Paunescu avea imprumuturi de la Bancorex de 209 milioane de dolari.

    Au ramas doi vinovati: Ana Capetti si Maimut, iar vinovatul a scapat. Temesan a devenit apoi consilierul lui Iacobov si al altor mafioti care au urmat.

    In cercurile inalte, el (n.r. Zaher Iskandarani) se exprima ca in Romania totul se poate cumpara„.

    C.M.: Cozma a spus la audieri ca Iliescu i-a propus functia de ministru de Interne.

    I.P.: I s-a si propus, dar si el si-a dorit foarte mult. Toata ziua era pe coridoarele Guvernului. Cozma e un tip tare orgolios, el credea ca el merita postul de prim-ministru, spunea ca este mai bun ca oricare. Probabil ca postul de ministru de Interne era prea mic pentru el.

    C.M.: Vorbind despre ultimele evenimente de pe scena politica, credeti ca Iliescu mai are putere sau isi doreste atat de mult sa plece, sa isi faca un alt partid?

    I.P.: Are putere, vorba aia, cum a zis el, pana iese „cu picioarele inainte”. E tot telul vietii lui si tot ce a vrut el, el altceva n-a facut decat politica. Si sunt convins ca printr-un alt partid, care este inregistrat deja, ei vor construi o alta structura de stanga.

    C.M.: Impreuna cu Talpes. Cine ar mai fi? Hrebenciuc intra in formula asta cu Iliescu?

    I.P.: Nu mai intra, ca Hrebenciuc a tradat ambele parti, asa ca nu mai are credibilitate. Insa sunt altii, Iliescu are destui oameni. Hrebenciuc ii are la mana. Ii are pe toti la mana, pe toti i-a servit, tuturor le-a dat o bucatica.

    Ii serveste cu ceva la inceput, cu un lucru mai marunt si din ce in ce mai mult. De exemplu, eu cand mi-am dat demisia si am sustinut-o cu tarie si la primul-ministru si la presedinte, mi s-a sugerat sa accept o ambasada undeva sau aici, in consiliere, un salariu mare aici la Guvern.

    Asa incepe totul, te ajuta… De exemplu, Zaher de cateva ori mi-a oferit cate un milion de dolari, o data printr-un deputat PSD, pe care l-am dus la ministrul de Interne. Un prieten de-al lui, arab, se mira ca refuz, mai ales ca aveam putin pana la pensie.

    C.M.: Daca ar fi sa o luati de la inceput, ati mai demara o campanie anticoruptie?

    I.P.: I-as ajuta foarte mult, dar nu prea mai am cum sa ocup o functie oficiala. Nici nu mai prea cred in succesul unei asemenea lupte, la noi. Daca ar veni oameni din afara, i-as ajuta, i-as consilia. Aparatul politienesc din Romania e in prag de dezastru. Au plecat foarte multi politisti, a plecat osatura.

    Politistii buni nu cad prada tentatiilor, indiferent care ar fi salariul, nu „pune botul”, cum zicem noi. Cel care e predispus, poti sa-i dai miliarde, tot ia spaga.

    C.M.: Ati pastrat, detineti dovezi compromitatoare despre unii politicieni?

    I.P.: Stiu atat de multe, incat mi-e frica si mie de cate stiu. Dar nu are rost sa le spun, atata timp cat dosarele mari care exista si sunt probate nu s-au rezolvat.

    Ma uit acum si ma ingrozesc cu declaratiile astea de avere. Miron Mitrea, Dan Ioan Popescu, fantastic. Eu stiam de mult ca e o grupare care a lucrat in interesul lor. Cei care au ajuns sub aripa lui Nastase au lucrat pentru un interes personal formidabil. Este imposibil sa detii asemenea valori din salariu.

    Presa a avut un rol deosebit in demascarea unor mari ilegalitati. Oricat ar incerca un om sa demonstreze ceva, singur nu poate, decat intr-un cerc restrans. Cine-l asculta? Unii mai zic ca este nebun… Dar, presa are o posibilitate deosebita. Nu contest ca dintotdeauna s-au vazut si reactii interesante la presa.

    Nu cred in partide, le consider grupari de interese. Serviciile secrete sunt la remorca intereselor de partid.

    (Interviu din 2005 cu dl.Pitulescu – „Politia in pragul dezastrului)

  4. Generalul Pitulescu: „Decât să plăteşti un avocat, e mai avantajos să cumperi un judecător

    Părtaşi la caşcaval

    Cel mai notoriu caz rămâne violarea embargoului cu Iugoslavia, unde părtaşi la «caşcaval» au fost de la primul-ministru de atunci Văcăroiu, la şeful de gară din Jimbolia. Ca să-mi demonstreze că e vorba de interes naţional, aşa cum pretindea, i-am cerut lui Măgureanu, şeful SRI la acea vreme, să-mi arate măcar 10.000 de mărci germane intrate în conturi publice din vânzarea de combustibil la sârbi. Nu a putut, pentru că banii au intrat în buzunare private”, a povestit fostul şef al Poliţiei Române.

    Multe din marile dosare de corupţie instrumentate de Ion Pitulescu au fost trecute, după demisia sa din 2006, pe linie moartă.

    Tot ce construiam eu cu munca de poliţist, Justiţia dărâma imediat. Am renunţat când mi-am dat seama că în România, decât să plăteşti un avocat, e mai avantajos să cumperi un judecător”, a explicat Pitulescu.

Opinia ta

