18 comentarii la “Proiectul de lege privind despagubirile acordate fostilor proprietari aspru criticat de CEDO

  1. Dar ce facem cu samsarii astia?
    Am avut si noi despagubiri de la stat…noroc cu un fost coleg de liceu.Ne-am dus in audienta la Guvern.Acolo era fostul meu coleg.I-am zis despre ce e vorba si mi-a spus ca se rezolva in maxim doua saptamani.Si asa a fost.Aveam dosarul,completat,tot ce trebuia,asteptam doar banii.E chestie de vreo 8 ani.Multi nici acum nu au primit banii.

  2. @ balbeck

    Sunt in aceeasi situatie. Astept de 7 ani despagubirile. Dosarul meu se afla la … Fondul Proprietatea. Adica am trecut de Primarie inca din 2006. Si de atunci astept. De ce? Pentru ca n-am dat spaga, nu sunt in mafie si dupa cum ne-au raspuns cei de la Fond „dosarele nu se solutioneaza functie de numarul de ordine ci FUNCTIE DE CUM VOR FI TRASE LA SORTI”! Pe romaneste: FUNCTIE DE SPAGA!

  3. Spaga,pile….in cazul meu a fost noroc.Nu am dat spaga.A fost colegul ala.
    Am vrut sa apelez la Pepe,din linkul de mai jos….dar cerea probabil jumatate.
    http://www.ziaruldeiasi.ro/local/bacau/politist-prins-in-quot-pinza-de-paianjen-quot~ni25mc
    Asa am primit suma intreaga.Aveam multe cai….dar nu judecata.Aia e cheltuiala si pierdere de timp.E si aia o varianta,dar nu in cazul meu.
    Cred ca ar trebui sa va duceti in audienta la Guvern…..primaria isi bate joc.Nu se stie peste cine dati acolo.Eu m-am dus la plesneala…si am avut noroc.Imediat au venit banii.

  4. PS: Facusem rost de nr. de mobil al premierului Tariceanu.Urmatorul pas era sa il sun.Ii spuneam de unde am nr.Dar au intrat banii.

  5. Am avut-o profesoara pe Josefina Morosanu.Nu puteam eu direct sa stau de vorba cu dansa,dar i-am lasat vorba printr-un asistent.Ce am aflat?Despagubirile au fost diminuate de parlamentari.Si dansa era acolo si a semnat acel proiect de lege fara sa stie despre ce e vorba.Isi cerea scuze.Ulterior s-a revenit la suma initiala.Oricum atacam instiintarea in termen de 15 zile.
    Pe mine m-au ajutat niste legaturi din astea.L-am avut profesor pe Zaman GHeorghe,fostul consilier al lui Iliescu.Sotia sa m-a ajutat.Era mare in Ministerul Sanatatii.
    Cand am ajuns la Guvern,i-am spus colegului si de Josefina Morosanu.A fost foarte bine ca i-am zis numele asta.
    In universitatea aia care e luata in ras de toti a predat si Adrian Paunescu…

  6. Sistemul de puncte folosit in cadrul noii legi a retrocedarilor pe care Guvernul si-a angajat raspunderea miercuri in Parlament „este un sistem pe care l-am discutat cu expertii CEDO, a fost acceptat de catre acestia”, a declarat premierul Victor Ponta. In realitate insa, dupa cum reiese dintr-un document-analiza prezentat de HotNews.ro in urma cu o saptamana in care CEDO critica dur mai multe aspecte din noua lege, sistemul cu puncte a fost considerat ca ar complica inutil procedura si i-a facut pe expertii CEDO sa afirme ca „ar fi folositor sa stim motivul pentru care autoritatile romane au optat pentru acest sistem”.

  7. Luptati cu ei,nu trebuie sa invinga ei,ticalosii de politicieni.In viata asta mai sunt si bucurii.Nu doar suparari.
    Snake,lupta!
    Pe mine nu m-a invins nimeni…nimic.Dar am luptat,m-am facut frate cu dracul,m-a trecut puntea si dupa aia i-am dat in cap.
    In viata asta nu mai exista bun,predomina raul.Raul s-a inmultit mult mai mult decat binele.
    Am avut de-a face cu interlopi,cu politicieni,acum probabil ca ma voi alege si cu dosar penal pentru tainuire.Asta e.Dar lupt.Viata e o lupta.O sa trec si peste chestia asta lejer.Si la presedinte daca trebuie sa ajung,ma duc pentru o problema.Il gasesc prin vreun birt,prin vreun supermarket.Nu trebuie neaparat la Cotroceni.
    Lumea e parsiva.De cei rai ce sa zic?Sunt ca fiarele,simt omul bun,timid,moale si incearca sa il devoreze.

  8. @ balbeck

    Absolut de acord cu reintroducerea calomniei si insultei in CP.
    De cand au fost abrogate susnumitele articole, romanii marlani (adica majoritatea) s-au dedat la cele mai ordinare insulte si calomnii, radiind de placere si satisfactie, umilindu-si in cel mai odios mod adversarii si nu numai. Pai cum sa nu improaste cu noroi oriunde si oricum daca nici o lege nu le interzice asta?

    Ramane de vazut cum se aplica concret. Pentru ca noi avem legi cat sa incarcam vapoare, dar cand e vorba de practica… ne izbim de oribire, de ziduri, de coruptie, de varii discriminari functie de statutul social, economic, politic etc!

    Oamenii educati – morali prin definitie, n-au nevoie de legi, pentru ca ei oricum se comporta cuviincios in schimb marlanii – exceptiile pentru care s-au nascut legile – continua sa le incalce. Dureros este atunci cand vedem cum cei chemati sa aplice legile, fac hora cu marlanii si infractorii! De cele mai multe ori avem „justitie” si nu JUSTITIE in Romania noastra inapoiata moral, educational si emotional.

  9. In Codul Penal ar trebui sa fie doar incadrarile pentru inchisoare.Din ce stiu eu insulta si calomnia nu inseamna inchisoare.Oricum daca cineva era dat in judecata pentru ca a insultat,jignit,etc,si se dovedea ca asa a fost,platea despagubiri.
    Cred ca sunt singurele infractiuni ce nu inseamna inchisoare.E practic ca o amenda mai mare.Nu vad sensul.Umplem codul penal cu tampenii.
    Daca cineva jigneste un rrom,adica il face tigan si cioroi,la ce intra?Doar tigan in sine ar insemna amenda de pana la 8000 lei.Acum aflu ca este si insulta si e infractiune.Pai ori e contraventie,ori e infractiune?
    Daca sparg un geam,e contraventie sau infractiune?Daca bat pe cineva,e contraventie sau infractiune?Nici ei nu mai stiu….daca exista plangere se transforma in infractiuni.Declaratiile la politie nu inseamna mare lucru.Una e declaratia,alta e plangerea.

  10. Amenda penală – sancţiune aplicată de instanţa de judecată pentru săvârşirea unei infracţiuni. In legislaţia noastră amenda penală este prevăzută de cele mai multe ori ca o sancţiune alternativă cu pedeapsa închisorii şi se stabileşte în aşa fel încât să nu-1 pună pe condamnat în situaţia de a nu-şi putea îndeplini îndatoririle privitoare la întreţinerea, creşterea, învăţătura şi pregătirea profesională a persoanelor faţă de care are aceste obligaţii legale. In cazul sustragerii cu rea-credinţă de la plata amenzii, instanţa va putea înlocui această pedeapsă cu pedeapsa închisorii în limitele prevăzute pentru infracţiunea săvârşită.

    Amenda penala apare evidentiata in cazierul judiciar timp de un an de la data platii. Dupa un an persoana amendata penal va fi reabilitata de drept….

    Amenda judiciară
    – sancţiune aplicată de organul de urmărire penală sau instanţa de judecată persoanei care a comis o abatere judiciară în cursul procesului penal. Aplicarea amenzii judiciare nu înlătură răspunderea penală, dacă fapta constituie infracţiune.

    Amenda contravenţională – sancţiune ce se aplică pentru comiterea unei contravenţii. Constituie contraventie fapta savarsita cu vinovatie, stabilita si sanctionata ca atare prin lege, prin hotarare a Guvernului ori prin hotarare a consiliului local al comunei, orasului, municipiului sau al sectorului municipiului Bucuresti, a consiliului judetean ori a Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

    Prin legi sau prin hotarari ale Guvernului se pot stabili si sanctiona contraventii in toate domeniile de activitate. Cauzele care inlatura caracterul contraventional al faptei se constata numai de instanta de judecata.

    Aplicarea sanctiunii amenzii contraventionale se prescrie in termen de 6 luni de la data savarsirii faptei.

    Executarea sanctiunii amenzii contraventionale se prescrie daca procesul-verbal de constatare a contraventiei nu a fost comunicat contravenientului in termen de o luna de la data aplicarii sanctiunii.

    Executarea sanctiunii amenzii contraventionale se prescrie in termen de 2 ani de la data aplicarii.

  11. Eu am avut amenda de circulatie din 2001.Nu am platit-o pana in 2012,cand s-a trecut totul pe numele meu.Asa m-au gasit si nu am mai avut ce face.A trebuit sa platesc suma de ….120 lei.
    Fiscul nu prescrie….actualizeaza din 5 in 5 ani.In 2006 a fost prima actualizare,in 2011 a doua.
    Probabil se prescria in instanta.Mi-au trimis la hartii….Cred ca hartiile alea au costat vreo 1000 lei.Ca sa recupereze 120 lei,cheltuieste 1000 lei?E si asta o afacere.
    Cu vreo 4 ani inainte de a plati,m-au chemat la sechestru.Acolo un grasan de 200 kg manca.L-am salutat cu stima si am plecat.L-am lasat sa manance shaorma.Cum sa il deranjez?Dupa niste ani am platit.
    Daca nu treceam pe numele meu acele proprietati,nu ma gaseau.Mi-am batut joc de ei.

  12. @ balbeck

    Cum sa platesti o amenda din 2001 in 2012 cand era deja … prescrisa? Si fiscul are legile ei, dar prescriptia opereaza la 5 ani. Daca nu ai fost instiintat in aceasta perioada, n-ai nici o treaba. Cred ca in instanta castigai – daca n-ai fost instiintat!

    Am fost odata intr-o sectie de politie. Intr-un birou, pe pereti erau numai afise cu femei goale. M-am ingrozit. Asa arata politia romana in „democratie”? Cand am treaba cu politisti sau vad pe la tv cum se poarta in anumite situatii imi vine sa vomit. N-au nici un pic de demnitate. Sunt pusi numai pe luat spaga. Nu-i intereseaza legea, dreptatea. Cine da banul, e sef si curat. N-am nici o mila pentru cei care sunt batuti si batjocoriti de infractori. Merita din plin. Mai intai ei trebuie sa-si recastige demnitatea hainei pe care o poarta de pomana.

  13. noi stapani ai Romaniei, ati pus laba impreuna la lovitura de stat din 89 sa refaceti o noua tara,dupa gandurile si faptele din 89. Cu un Constantinescu in frunte ati realizat. Dupa cativa ani mii de romani autohtoni au fugit, nu sau dus de buna voie, incepuse impartirea teritoriala a Romaniei cum se planificase : vine exregel si-si ia cat poate sa cuprinda, grofii unguri iau tot si lasa Romania golasa de paduri…asa era ordinul… si restul , care erau sau nu urmasi ai grecilor, turcilor. grofilor si altiiiii… acum noi adevratii romani: urmasii lui Horia,Closca si Crisan, ai lui 1907…1929-33(miii erau dusi in moldova sau ardeal…) UITI MR. PONTA ADEVARATA ISTORIE A ROMANIEI, RAMAI IN TARA CU… CARE AU FURAT ,TRADAT SI FUGIT DIN ACEASTA TARA….CUM AU REZOLVAT UNGURII, POLONEJII,SLOVACII S.A.

  14. @Loretta Cline
    1) VA EXPRIMATI CAM PROST, NU SE INTELEGE…PROBABIL EDUCATIA SLABA E DE VINA.

    2) CATI CETATENI II SANCTIONEAZA DISCIPLINAR PE POLITISTII CARE GRESESC FATA DE EI, ATUNCI CAND GRESESC ? NICI UNUL…. ATUNCI CE PRETENTII SA AI, CA POLITISTUL SA TE TRATEZE CU RESPECT ?

    TU, CARE CITESTI, CATI POLITISTI AI SANCTIONATI DISCIPLINAR, ATUNCI CAND S-AU PURTAT ANORMAL CU TINE ? RASPUNS – NICIUNUL… ATUNCI DE CE MAI VENITI CU PRETENTII DRAGILOR?

Opinia ta

