31 comentarii la “Omul-masa si Snobul

  1. @ Laura

    mersi pt recomandare. n-am timp acum dar am luat link-ul. am vazut acolo niste teme f.interesante.

  2. Foarte frumos spus ! Nu am puterea să comentez mai mult , ieri m-am întors din lumea snobilor de spital. Pentru că există snobii fiecărei profesii unii mai snobi decât ceilalţi.
    Încă o dată, felicitări !

    Ar mai fi de citat şi proverbul: ,, Prostul dacă nu-i fudul parcă nu e prost destul,, Neacademic dar adevărat.

  3. @ Gina

    da, a ajuns un specimen periculos in fauna urbana. se multiplica rapid, stimulati fiind chiar de politicieni. astia au o placere sado-tembela constanta: se inconjoara de creaturi cu fete umane, acefale si nevertebrate. asta pt ca nici ei nu au nimic in plus fata de ceilalti. mama imi spunea ca optiunea asta ciudata este o trasatura specifica prostilor nativi carora le place sa fie superiori unor persoane/grupuri mai proaste decat ei! e chestia aia de fudulie si mandrie :((

    snobii sunt cel mai usor de manipulat si de multumit. numai ca… va veni o zi in care prostanacii snobi isi vor cere drepturile si atunci sa vezi tradari si circ!

  4. @ dictatura

    imi pare tare rau sa aud ca ai fost in spital. sper sa fie bine. eu imi doresc sa nu ajung vreodata sa am nevoie de serviciile vreunui medic sau vreunui functionar din institutiile statului. asta pentru ca peste tot e jale, numai incompetenta, saracie,lipsa de responsabilitate, batjocura etc.

    da, snobi exista peste tot. din fericire, se remarca extrem de facil. asta pt ca le place teribil sa iasa in evidenta tocmai prin … ridicol!

  5. @ octav

    mi s-a acrit de toate. lucrurile devin foarte clare. problema continua sa roada precum rugina drugul de fier. cu toate astea, nimic nu se schimba, nimic nu se vede. totul se indreapta spre completa disolutie. cortina cade. in background se aude un ultim hahait. cineva astupa gura nebunului cu pamant. altul decat cel care intrase in gurile noastre…. e liniste. deja in aer miroase a schimbare.

  6. Inceputul acestui post mi-a placut enorm. Si restul este fain, dar inceputul… Omul-masa, tare de tot ! Bravo ! Felicitari ! Vad exact la fel lucrurile. A aparut generatia care vorbeste numai cu propozitii si fraze luate din cartile de PR, Marketing, Self Made, etc…Omul manipulat si manipulabil, care nu mai gandeste cu mintea lui decat foarte putin. Gandeste si se exprima doar in termenii si sabloanele altora. El nu mai are o iubita, ci are O RELATIE, el nu mai vorbeste, el COMUNICA, etc… Totul este din ce in ce mai sec, rece si distant cu un astfel de vocabular. O lume a sabloanelor si a prescurtarilor de tot felul, asta devenim pe zi ce trece. Oameni-masa… de manevra.
    Cu respect,

  7. Daca PROSTUL PROSTILOR SI MUHAIAIUA JALNICA devine prim ministru TE MAI INDOIESTI CA ESTE VARUL LUI ELENA UDREA ?????
    LA VREMURI NOI TOT NOI…..

    TRAIASCA LUPTA PENTRU PACE … ALTUL DE PLASTILINA NU SE PUTEA MAI BUN , SI DECI ELENA OT PLESCOI VA FII DE FAPT MINISTREASA .

    VA DORIM SUCCESURI

  8. @ Danut Tanase

    imi pare rau ca nu ti-a placut suficient si partea a doua – despre snobism – mai ales pentru faptul ca atitudinea asta ne sufoca. traim intr-o lume nebuna, individualista, egoista, sinistra care, privita din afara pare a fi turma, dar nu e. sunt doar niste entitati trase la indigo, lipsite de valoare, morala, personalitate si originalitate. entitatile pot fi manipulate individual intrucat n-au logica concreta. ele actioneaza la impulsuri. asa e in trend. de ce sa nu se supuna? majoritatea, disfunctionala cerebral, admite cuvantul si opinia autoritatii fara cracnire in schimb reactioneaza violent la semenii lor care au curajul sa combata argumentat teorii si strategii emise de cei aflati vremelnic in pozitii sociale inalte, teorii carora li se confera o valoare teoretica aparenta insa practic toate sunt dezastruoase.

    omul-masa il vedem peste tot. remarcabil este ca acest tip de om reactioneaza inclusiv pe stadioane, printr-o violenta greu de acceptat si pentru motive de-a dreptul penibile, in schimb NU reactioneaza in nici un fel in cazul in care li se incalca drepturile, inclusiv dreptul la viata! asta e comparatia ce mi-a venit in minte. si e tragic.

  9. @ Tio

    pe unde umbli, tata? nu te-am auzit de mult! ei, lasa…. daca doar din cauza asta zici tu ca nu esti snob… :))) mai vedem …

  10. @ Tio

    ooo, ce-ti pasa? esti odihnit, relaxat… bravo. sa profiti cat mai mult de starea asta minunata. mai e mult pana la anul 🙂

  11. Pentru snobism, daca are o virtute, este aceea de a se entuziasma in fata gratiei absente, a ceea ce nu-l poate atinge. Biet „snobism” care indeplineste mereu numai rolul de sprijin. (Jose Ortega Y.Gasset)

  12. Snake! Ce-i drept omul masa e prezent cam perte tot in lume, fiecare natie(ca de altfel fiecare individ in parte) are in interior microbi, bacterii, virusi in stare latenta, in clipa in care apar conditiile vitrege pentru natie(organism) cum ar fi frigul, caldura excesiva, murdaria materiala sau morala se declanseaza boala. E adevarat ca si alte natii au bolile lor dar ca la noi la nimenea, prea suntem napaditi. Un exemplu, incepand din Ungaria, Cehia,
    Germania etc. cei care se invart intr-o autogara mica nu se deosebesc ca limbaj si aspect exterior de cei care care se invart in magazinele din centrul oraselor sau oraselelor, la noi se vede diferenta „din prima vista”.
    Cu toate ca poza ta spune mai mult decat o mie de cuvinte, incerc sa mai explic si eu cate ceva. Cel mai vechi exemplu de snobism descris la noi este „armazoanca” Chirita Barzoi Ot Barzoieni distinsa consoarta a lui Grigori Barzoi, pana aici ar fi inca bine, apucaturile s-au perpetuat pana in zilele noastre, s-au schmbat doar ocupantii si moneda
    in „circulatie” nu mai e carboanta, ci euroiu’ sau paraiu’ eu personal nu mai cred ca exista sau vor mai exista si personajele pozive ale Bardului de la Mircesti:Leonas si Luluta! Nici macar snobi nu mai avem, ci o adunatura de nemernici parveniti prin furturi si pupincurism. Dau un exemplu de personaj sinistru care mie mi-a provocat o scarba ce nu-mi va trece nici dupa ce voi intra in mormant. Coana Mihaela Radulescu Banica Schwazberg sau cum s-o mai numi a incasat in vremea tov Ministru Nicolaescu 600.000 euroi pentru un videoclip impotriva fumatului, aia-i, obrazu subtire cu cheltuiala se tine. Daca nu ar fi patit-o un cumnat (comotie cerebrala urmata in 72 ore de deces) si un var primar care are un cancer extins in forma terminala, nu as fi bagat in seama stirea. Nu mai e cazul sa descriu mizeria fizica, si cea morala din spitalele noastre(personal nesimtit care se defuleaza asupra bolnavilor-astia or fi asa zisii snobi) nu mai e cazul sa precizez ca facem drumuri in Ungaria pentru a procura medicamente care acolo la liber sunt mai ieftine decat la noi nompensate, noi platim CASS in Ungaria, nu-i asa?! Cei care se pretind snobi la noi nu au nimic in comun cu fenomenul, ideea fixa de a face bani cu orice pret, oriunde si oricum e mai degraba nesimtire. Mai citez un proverb tembel din Ardeal „Numa sa nu fie mai rau”. E drept, poate fi si mai rau!

  13. @ Ghita

    n-am obiectii. ai dreptate in tot ceea ce afirmi. fac doar niste completari din legile lui Murphy:

    Daca astazi a fost rau, zambeste: Maine va fi si mai rau!
    Daca a fost ceva rau va reveni!
    Omul care poate zambi cand lucrurile merg rau s-a gandit la cineva pe care poate sa dea vina.
    Orice incepe bine se termina rau, orice incepe rau se termina si mai rau!
    Pe pamânt sunt 2 lucruri omniprezente: hidrogenul si prostii.
    Daca nu ai invatat nimic in viata. atunci e groaznic: n-ai ce uita si amintirile-ti vor fi de nesuportat.
    Cele mai nedorite lucruri sunt cele mai sigure;de exemplu: moartea si impozitele.

    Si iata un exemplu de atitudine fireasca a politicianului roman caruia i se pare absolut normal sa faca sex cu o prostituata in biroul lui Crin Antonescu :)) aici Daca politica e o curva, cum altfel ar putea fi politicienii?

  14. Snake! Marea deosebire si in acelasi timp marea tragedie a Romaniei fata de tarile civilizate e faptul ca peste tot politica e o curva dar in tarile civilizate e facuta numai de domni, la noi politica e exact la fel dar e facuta de curve de oameni rezultand nefericita Romanie a inceputului de mileniu! Despre cel care a „sfintit” biroul lui Crin Antonescu, bravo lui, ceea ce a facut politicianul mentionat reprezinta singurul lucru normal si logic ce s-a petrecut vreodata in biroul lui Crin!!

  15. Snake, mi-a placut si partea cu SNOBII, dar despre astia mai stiam cate ceva. Sigur ca si OAMENII-MASA exista dintodeauna, dar acum apare un paradox pe care l-ai sesizat si tu foarte bine, acela ca in cea mai tehnologizata si informatizata generatie a pamantului, oamenii sunt asa, te citez: „un tip de om făcut la repezeală, alcătuit din câteva plăpânde abstracţii şi care, tocmai de aceea, este identic de la un capăt la celălalt al Europei”, si „Omul-masă este omul golit în prealabil de propria-i istorie, fără măruntaiele trecutului şi, prin aceasta, ascultând de toate disciplinele aşa-zise „internaţionale“.” Asta mi-a placut foarte mult. Il confirmi pe Dumnezeu care spune despre ultima generatie a planetei ca va fi :”Ticaloasa, saraca, oarba si goala”. Nu-i tare ! Se pare ca nu esti chiar asa de departe de Imparatia lui Dumnezeu ! Fara Duhul lui Dumnezeu nu ai cum sa vezi lucrurile asa cum le vezi tu, eu si altii ca noi. Asta este frumusetea lui Dumnezeu, ca te face sa intelegi ceea ce traiesti in generatia ta, si nu poti fi prostit.
    Cu drag,

  16. @ Danut

    da, goliciunea asta pare a fi precum ciuma bubonica: se extinde rapid si ucide. nu omul materie, ci constiinta sa. deseori ma lasa stana de piatra comportamentele si atitudinile celor de langa mine. parca ar trai intr-o lume salbatica, fara reguli, fara simturi, fara respect… da, oamenii par trasi la indigo cu toata goliciunea lor spirituala de la un capat la altul al lumii, nu numai in Europa.

    daca ai amintit si despre Dumnezeu, ei bine cred ca intre EL si om nu e nevoie de nici un intermediar! Relatia Dumnezeu-om poate fi oricand, oriunde si la orice ora. nu e necesar sa-l cautam pe Dumnezeu intr-o biserica sau in vorbele mieroase dar la fel de pacatoase ale preotului.

  17. De acord cu ce ai spus Lory, intre om si Dumnezeu este doar „intermediarul” Hristos si nimic si nimeni altceva sau altcineva. De acord, relatia cu Dumnezeu poate fi oricand si la orice ora, in orice loc. Repet ce Isus a spus unuia care la fel ca tine, nu credea ca are de-a face cu Dumnezeu sau ca ar vrea sa aiba de-a face cu El: „Tu nu esti departe de Imparatia lui Dumnezeu”, altfel spus, „tu care te crezi cumva departe de Dumnezeu, esti mai aproape de El decat crezi, si stii de ce, pentru ca nu esti fatarnic ca ceilalti care se cred religioasi”. Asa ar explica Hristos afirmatia cu apropierea de Imparatia Lui a unia care nu se crede religios ci mai degraba ateu sau liber cugetator.
    Cu respect,

  18. @ Danut

    de ce trebuie sa fie un „intermediar”? de ce nu relationezi direct cu Dumnezeu, daca tu crezi in EL? ai incercat? eu, in meditatia mea nu am nici un intermediar cu energia universala. sunt eu si ea. atat. iar ceea ce este mai important de spus este faptul ca din nimic infloreste iluminarea. trebuie sa cunosti starea nimicului. sa nu gandesti nimic, sa nu simti nimic. si atunci vei simti ce inseamna comuniunea dintre om – ca fiinta muritoare, cu infinitul univers.

  19. Lory, eu am pus cuvantul INTERMEDIAR intre ghilimele, credeam ca ai sa intelegi ca Hristos in ultima instanta nu este un intermediar pentru credinciosul adevarat. Fiind El insusi Dumnezeu, si Fiul lui Dunezeu, discuti practic cu Dumnezeu. In concluzie, eu ca si crestin, am intrare libera, oricand, la orice ora, la Dumnezeu Tatal si Fiul, Suveranii Universului. Nu-i simplu si frumos ?!
    Cu respect,

  20. @ Danut

    cu tot respectul, sper ca nu te vei supara daca-ti spun ca aici am o cu totul alta teorie. pentru mine, Iisus este un simplu profet, la fel ca Mohamed. atat. Dumnezeu, daca e sa-l compar in credinta mea, este o entitate infinita NU un om, care, ca orice om, este finit din toate punctele de vedere.

  21. Nici o problema lory, iti respect credinta pe care o ai. Sper ca si tu pe a mea. In rest, nici o problema din punctul meu de vedere. Daca nu te superi, entitate infinita nu inseamna nimic in mintea mea. Ori este entitate, ori este infinita. Entitatile sunt cam definite. Amandoua nu prea merg, dar ma rog, respect orice credinta a oricui, asta neansemnand ca mi-o si insusesc. Cum nici tu nu esti obligata sa crezi ca mine. Daca acest dumnezeu al tau este sa zicem Universul intreg, ar face ceva sens afirmatia ta, dar… Universul desi este viu, nu este o fiinta si este o suma de mai multe entitati, soare, luna, planete, nebuloase, meteoriti, gauri negre, etc…. Ori la soare, luna, stele si vant, ploaie, meteoriti, etc… eu personal, nu ma pot inchina, pentru ca sunt exact ca icoanele la ortodocsi sau ca sfintii de lemn de la catolici. Daca Universul intreg este Dumnezeu, atunci si Darwin este OK. Daca Universul in sine este Dumnezeu, atunci paganismul este legitim, iar crestinismul o minciuna gogonata. Apar destul de multe probleme, asa dupa cum vezi. Repet, nu ma amestec in credinta ta, decat ca o discutie intre doi oameni civilizati, restul e treaba fiecaruia cu dumnezeul si credinta lui. Cat despre Isus si Mahomed, doar iti reamintesc cu acelasi respect, ca unul este mort iar celalalt este viu. Cu respect,

  22. @ Danut

    ei, vezi, de aia nu vreau sa discut acest subiect. poate eroda sau distruge o amicitie frumoasa. oricum este off-topic. dar, ca sa nu raman datoare, reafirm ca Iisus este viu numai conform spuselor biblice 🙂 adica „crede si nu cerceta”. pentru mine, Iisus e la fel de mort ca Mohamed. a fost prunc conceput de Maria cu un soldat roman. restul e poveste la fel cum sunt si cele despre mitologia greaca, romana etc… stiinta a demonstrat practic cum a aparut aceasta biblie si nu alta, de ce au fost alese anumite evanghelii si nu altele etc. figura lui Iisus nu are nici o legatura cu ceea ce apare prin poze si sculpturi – tot stiinta a demonstrat asta prin tehnicile moderne de reconstructie a fetei dupa anumite informatii cum de altfel nici giulgiul din Torino nu e ce se spune ca e 🙂

    din punctul meu de vedere, religia a fost prima constitutie a umanitatii. dar… de atunci au trecut mii de ani. oamenii evolueaza.

    si inchei cu un citat din Isaia in care spune asa: „Cei ce fac idoli, toti sunt desertaciune si cele mai frumoase lucrari ale lor nu slujesc la nimic. (…) Cine este acela care sa fi facut un dumnezeu sau sa fi turnat un idol si sa nu fi tras niciun folos din el? Toti inchinatorii lor vor ramanea in rusine caci insisi mesterii lor nu sunt decat oameni”.

  23. Lory, daca discutarea unor astfel de subiecte poate „distruge o amicitie frumoasa” inseamna ca amandoi dumnezei sunt morti, si al tau si al meu, si numai Dracu’ a ramas viu. Eu te asigur ca daca tu de maine vrei sa crezi in branza de vaci ca in Dumnezeu, eu nu te voi „renega”.
    Cu respect,

  24. @ Danut

    ai inteles gresit. din partea mea poate crede cine vrea in ce vrea. dar am experienta unei amicitii destramate din cauza acestui subiect. nu eu m-am retras ci persoana cealalta. eu tolerez si respect opinii divergente de aceea pretind acelasi tratament. atat. ma gandeam ca tu te vei irita si ar fi pacat. eu am descoperit in tine frumusetea unui om nu vis-a-vis de ideile sale despre crestinism ci despre viata in general. adica m-ai cucerit cu mintea si spiritul pe alte subiecte.

  25. Nu am de ce sa ma irit pe acest subiect, si imi place sa cred ca nici pe altele. Exista o vorba pe care nu stiu daca o stii si tu: „Numai prostii se supara”. Eu nu cred ca noi facem parte din aceasta categorie, fara falsa modestie. Am mancat si eu painea asta, sa se supere vechii mei prieteni pe mine cand m-am inhaitat cu Dumnezeu, si apoi sa se supere noii mei prieteni pe mine, cand nu am mai crezut la fel ca ei. Asta este viata. Nu judec pe nimeni. Eu sunt foarte tolerant, cu o singura conditie: sa nu-mi faci rau (nu tu, vorba vine), pentru ca atunci trebuie sa ripostez, in rest fiecare sa faca si sa creada ce vrea. Numai de bine.
    Cu respect,

Opinia ta

