13 comentarii la “Mentalitatea colectiva a romanului: hot, mafiot, tradator, manipulat, las, sluga, sclav, umil, supus…

  1. Snake, cat adevar si cat suflet ai pus in postul asta..de cate ori am simtit ca sunt las…de cate ori nu am reactionat, umilit fiind..si am acceptat situatia..ca multi altii..cat despre biserica..pai cred ca e doar una din bolile majore ale acestui popor..pe langa altele la fel de rele..ma gendesc zilnic la oamenii din jurul meu..la felul in care le pot schimba viata in bine..la ziua in care o masa critica , de oameni interesati, pot schimba ceva , pot promova binele..si am alte zile, romanesti 100% in care simt ca totul e inutil..si pe nimeni nu intereseaza nimic..si niciodata in viata mea nu o sa fie bine aici..

    Ma inclin ..desi stiu ca simplele cuvinte nu tin uneori loc de nimic in viata asta..si ma bucur ca sunt inca oameni ca tine pe aici..

  2. @ iulian

    am pus suflet pt ca, la fel cum ai spus si tu, ai avut momente in care ai constatat ca nu poti schimba nimic. eu am ajuns sa fiu constienta de asta. nu pot fi umilita, manipulata, nu tradez, nu barfesc, nu-mi plec capul si multe altele, dar tocmai pt ca fac si sunt o suma a tuturor valorilor morale mostenite de la niste parinti morali, reprezint nimicul in romania contemporana. nimeni n-are nevoie de asemenea oameni iar daca ei se afla cumva prinsi intamplator in structuri importante, sunt marginalizati tocmai pentru a nu li se crea cadrul propice de a schimba ceva, macar acolo, la locul lor de munca! simt o durere profunda pentru aceasta minoritate care este vesnic sacrificata de sute de ani. si ce-i mai trist: nimic nu se va schimba alte sute de ani…

  3. @ octav

    am o mare durere in suflet pt ca am ajuns sa traiesc intr-o asemenea tara! sunt sfasiata zilnic si inutil.

  4. Snake! Adevarat ce spui! Totusi imi permit sa spun ca „Nu-i dracu’ chiar asa de negru!”. Si alte natii pe care le cunosc(unguri, slovaci,arabi) au aceleasi defecte.Din pacate la noi microbii(in stare latenta la toate natiile) au prins conditii prielnice de dezvoltare. Daca Romania a intrat in marea familie a UE, sintem obligati sa o ajungem din urma, vrem nu vrem! Trebuie odata si odata sa ii mai „tragem de raspundere” pe nemernicii care ne conduc vremelnic! Eu fac acest lucru cu „succesuri” partiale si poate mici, dar tutusi succese!Cu toate devierile totusi avem momente remarcabile in istoria noastra!

  5. @ Ghita

    Oricine are dreptul sa fie prost, dar unii abuzeaza de acest privilegiu.

    Momentele remarcabile au fost atat de putine si atat de scurte incat devin neglijabile daca privim in trecut! Poporul nostru mereu a trait in saracie, batjocura si umilinta!

  6. noi nu v-om reusi niciodata sa schimbam masele in materie de mentalitate si comportament. Dar atunci ce pot sa fac ? Pot sa ma schimb pe mine. Problema este , ca eu consider ca sunt bine , ma vad un om moral ,corect , un om de omenie si nu am nevoie de schimbare si cel de langa mine consider ca trebuie schimbat . iar daca totusi am ajuns la acest punct ca trebuie sa ma schimb ,ma intreb care i-mi va fi reperul ? pe cine sa iau ca MODEL ca si cine sa fiu ? ca si cine sa ma schimb. ? reperul este doar unul singur , ISUS CRISTOS veniti sa fim ca si EL si v-om fi noi la randul nostru repere pentru altii . VA DORESC TUTUROR NUMAI BINE SI BINECUVANTARILE CELUI PREAINALT SA VA UMPLE INIMILE DE PACE SI BUCURIE .

  7. @ Viorel

    Cand o sa vad credinciosi majoritari buni, iti voi urma sfatul. Pana una-alta, dovezile sunt exact contrarii si le vedem …la biserici: se injura „credinciosii” pt un kil de aghiazma, se calca in picioare la pupat moastele nu stiu carui sfant cu toate ca sfantul respectiv este depus in aceeasi biserica tot anul dar… pare-se…. e mai kool sa mergi sa pupi moastele cand acestea sunt scoase afara!?!, preoti pedofili, homosexuali, calugarite prostituate, furturi si hotii in si prin biserici etc…

    Ne vom schimba numai prin nasterea unei alte generatii, complet diferita de noi! Deja suntem pervertiti din toate punctele de vedere!

  8. Cum am afirmat public din 2007, daca as gasi 50 de oameni hotarati, determin borfasii cu functii mari fie sa plece fie sa faca treaba de frica.Cred ca pot exista sinucideri misterioase,ca exemplu si in randul lor si a familiilor lor.

  9. @ Teodorescu Nicusor

    Am mai auzit pe unii care spuneau ca ar avea nevoie de 10 oameni ca mine sa faca treaba si sa curete Bucurestiul de mafie in toate domeniile. Doar a zis. Ca de facut n-a facut nimic 🙂

    Ti-am vizitat putin blogul. Ma inspaimanta ce vad acolo. O sa trec sa citesc pe indelete. Deocamdata ma surprinde ca ai atata curaj sa demasti public asemenea fapte, mai ales ca-ti folosesti identitatea reala! Bravo!

  10. @ Rafael Secret

    „Trei obiective se urmăreau printr-o teroare de stat la toate nivelurile: înfricoșarea supușilor, umilirea lor și distrugerea celor cu coloană vertebrală dreaptă. Poporul trebuia să știe de frica stăpânirii și să se poarte umil față de ea. Să pupe mâna care lovește. Sub dictatura proletariatului, poporul, bine dresat, era numai bun să-și plece capul oricăror capricii ale noilor conducători“. (Ion Gavrilă Ogoranu despre dictatura comunista din Romania).

    Regimurile s-au schimbat, motivele au rămas aceleaşi. Dar şi actorii! Şi încă destul de nostalgici… Caragiale are o vorba care pare a fi nemuritoare: “Suntem cum am fost şi teamă mi-este că tot aşa vom rămâne”.

  11. Pingback: Cum să scăpăm de partea reversă « Cerul Albastru

Opinia ta

